AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.397

DTM/Cup speglar på E30

pob
Vad tycker ni om det?
Kanske ett par i kolfiberlook skulle göra sig bra eller?!
bilen det handlar om är en diamantsvart iS E30.

Jag behöver inga predikningar,
vill bara veta om ni sågar dom totalt eller inte.

Sen om någon vet nån billig återförsäljare så länka gärna.

Mvh
/Pontus

/Pontus Bergström
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Dalhems har billiga cup speglar. NFS kan fixa fram i kolfiber :-)
Länk Själv tycker jag det är helrätt med cupspeglar ;-)

/Pelle
Dalhems cup-speglar är väl inte riktigt lika dom som NFS säljer?
Tror dom tagit huset från en M3-kopia och kapat "distansarmarna" på Dalhems cup-speglar.

Personligen tycker jag att E30 originalspeglar gör sig bra på bilen och dom fungerar att titta i också. andra speglar tenderar att bli för små för att vara användbara.

/Anton
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Men där är oxå lite pris skillnad på dom två olika speglarna...rennsport speglarna kostar från e155 till e220 st och dalhems speglarna kostar knappt 400skr /paret om jag inte är helt ute och reser.

/Pelle
Hehe jo så sant som det är sagt..

Standard speglar brukar ingå i bilköpet.. ;-) Passar mig bra.
Min bil går troligen inte snabbare med mindre speglar.. :-D

/Anton
pob
Okej, tack för svaren men jag frågade ju inte om bilen skulle gå fortare, det är ju en ren "utseende-grej"

/Pontus Bergström
pob: Det är sant. rent utseende mässigt så skulle jag helt klart satsa på DTM-speglarna, även om dom kostar mer.

/Anton
WIKING
Kolla på S14 motorsport.de dom har DTM speglar
både med och utan luftinsläpp.Dom är kanon och handla med,har själv köpt luftintagen till bromsarna av dom.
Speglarna kostar endast 250 Euro / paret för kolfiber.

KÖHLER 2,5
Nu när ämnet ändå e oppe....CUP speglar till E28. men vilken modell av fästplatta??? E det den som skall vara till E34 som passar bäst? Krävs det modifiering..(större sådan)?

kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:)
pob
Tack för tipsen, men det blir nog snålvarianten från realcar även om äkta kolfiber är betydligt läckrare OCH dyrare! =)

/Pontus
pob
Tack för tipsen, men det blir nog snålvarianten från realcar även om äkta kolfiber är betydligt läckrare OCH dyrare! =)

/Pontus
pob
Nu har jag iaf beställt, vart ett par från hova.com så vi får väl se om det är nåt att hänga i granen.. :P

Kärleken - Länk
Grusse
Någon som kan säga om det skiljer något utseendemässigt mellan hova:s speglar och s14.com:s speglar? Man vill ju inte att det ska se ut som en misslyckad kopia.
WIKING
Har för mig att Hovas är mer "Knötta" knubbiga och kortare.

KÖHLER 2,5
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
DTM/Cup -speglar på E30 är tokfett, men lacka i bilens färg istället för kolfiber. Tänk en Orange SVINLÅG E30, med shadowline, 9X16" X-eker med guldcentrum och just Cupspeglar. Faan, att en liten detalj kan dra igång inspirationen så...
Grusse
Okej, blir nog från s14.de för min del.

Min M3 E30: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.