|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Passagerarstolsryggen drar minst sagt snett, fäller man ner ryggen så långt ner det går ser det rakt och ok ut, men när man fäller upp ryggen drar den bara på vänster sida av ryggen vilket gör att den blir enormt sned. Om Jag ska gissa så sitter det 2 motorer som drar upp ryggen och den högra är kass. Hoppas dock på att det bara har kuggat ur på något sätt men som vanligt är det oftast något värre tyvärr... Hoppas någon har något tips om vad det kan vara. Går det att rikta upp ryggen och sedan koppla ur elfunktionen? För er som kommer ihåg mitt "automatras" kommer snart en uppdatering om den. Mvh Omaha | |
|
Det går att justera tillbaks genom att lossa ena wiren under stolen, sitter i framkant av stolen en stor dubbel-elmotor med 4st wire anslutna, ta loss ena sidans wire och lägg på en borr maskin på wire-änden och snurra upp stolen i rätt läge. Det troligaste felet är att denna wire är sliten och kuggar över, därav vridningen i stolen! ///Magnus |
|
| Tak för tipset Magnus! | |
Ras.mus |
Ett vidare tips är att skala av en bit av wirens hölje.. Innerwiren krymper med åren och att den drar snett beror på att den blivit för kort och hoppar över ibland. Sök på forumet så hittar du säkert en beskrivning med bilder och allt! Det är väldigt lätt att göra men det tar ju lite tid så sikta på en solig dag så är det trevligt jobb! |
|
hej hupp kan jag ha samma fel på min 735 fast där är problemet att när jag ska höja stolen åker den bara upp på ena sidan..... Zalmon |
|
|
Ja, det är relaterat till samma wire som jag skrev om längre upp! ///Magnus |
|
|
Även jag har fått erfara det problemet men då monterat bort hela stolen och gjort samma procedur. Det går alltså att komma åt den framifrån utan att ta lös stolen? Det har skett två gånger för mig så nästa gång får jag väl korta på höljet. |
|
Ras.mus |
Det GÅR att komma åt men det är inte kul... Enklast är helt klart att plocka ur stolen, sitter väl med 2-3 muttrar har jag för mig! Sen kan man sitta bekvämt och meka. Du ser/hör när du böjer dig under sätet vilka motorer som går när du försöker höja/sänka/tilta stolen. Sen är det bara att plocka loss den och korta höljet. Tror att när man trycker in wiren i höljet så långt det går ska det sticka ut 12 mm wire. men det är som jag TROR, så kolla upp på forumet först.. |
|
Har samma strul på min 750ial-88 men nu har den fastnat längst ner...skulle visa värfar(då den gick upp lite) sen när ja körde ner den lite så fastande den. Ok, så bara till att plocka ur stolen då? mkt strul att koppla ur grejjer osv eller bara 4 bult sen e stolen lös??? Tack på förhand WAZZZAAAAAAAAA? |
|
|
Några lätta skruvar och bältesskruven som kan var knepig. Iaf för mig tjorvade den. Sen sitter det ett litet snöre som du enkelt lossar under stolen. Sen är det väl en kontakt som skall lossas också om jag inte minns fel. Inte alls svårt. |
|
| Ett annat tips bara för att få upp stolen är att sträcka in handen under stolen, ta ett rejältt tag i wiren och tryck in den i sin resp. medan du höjer ryggstödet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.