|
|
|
|---|---|
|
hej, länka bilder på era E36 baslådebyggen här, så kanske jag också får tillräckligt med inspiration för att göra nåt åt virrvarret av trådar i trunken... Ljudet är skitbra i bilen min, men själva installationen ser rätt taskig ut. Vore kul att se hur ni har gjort, eller länkar till nån sida med snygga ljudbyggen.. tackar! | |
|
Kan det faktiskt vara så att INGEN har snygg stereoinstallation?? Och ingen som vet nån sida med schyssta BMW, typ från nån utställning eller nåt sånt? Vore till stor hjälp.... :/ |
|
|
Kan du inte visa vad du har för något system i din då? så vi vet hur man får 'skitbra' ljud i sin e36a? Vad du kör med för framsystem osv osv... Jag ska nämligen bygga ljud snart, så måste ta reda på vad som är bäst... |
|
|
Länk. lite bilstereobyggen. Dock inte BMW men lite inspiration kan man ju få. Personligen så kör jag med: DLS Up35 3-väg system fram DLS MW112 bas i en bandpasslåda. Driver basen med ett kraftigare slutsteg. Ska köpa DLS slutsteg till framsystemet + lite andra små saker. Låter helt okej. |
|
|
Tack! Mer bilder om nån har! |
|
|
Jag har två 10" i skuffen, inga värstingar, men fullt tillräckligt. Har bytt ut högtalarna i hatthyllan mot 5,25:or, bytt ut originalhögtalarna i "kicken" mot bättre 5,25 or, samt monterat in 5,25:or i framdörrarna. Dessa med delningsfilter och 2 små "tweeters" på stolparna. Tog bort originallådorna i skuffen, de som hatthyllehögtalarna satt i, så att trycket kommer in från skuffen till kupen genom hatthyllan. Driver tillsvidare 4st 5,25:or med spelaren, medan de i hatthyllan och basarna drivs av två förstärkare. Ett hyfsat recept. Inte för att skrämma småflickorna vid korvkiosken, men för att lyssna på musiK! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.