|
|
|
|---|---|
| jag ska köpa en bil för max 40kkr och jag har kollat på massa e36.... men nu har jag helt plötsligt blivit intresserad av japanare också...man kan få en celica 90- för samma pengar som en 36...vad tycker ni att jag ska köpa...e30 skulle oxå passa...då kan man ta större motor :) | |
|
Celican är ingen tokig bil egentligen, men driver juh i fel ända för det mesta skojj, motorn är rätt seg och opersonlig, inget spec ljud eller så, men karossen är snygg och modern och dom håller säkerligen rätt bra om det är ett bra ex.. annars är juh 325 e36 direkt jämnförbar, och vinner som jag ser det på dom flesta punkter,. /mvh jocke |
|
| Gör som jag när jag nu behövde en billig bil (förhoppningsvis tillfälligt...): Köp en Opel Calibra?; snygga, pigga och billiga att äga. Problem: Rost & försäkringspremier dock. | |
|
hade en calibra -91:a aldrig mer... den gick som satan fast d bara va en 16v men så mkt krångel. men d va väl ett dåligt ex oxå, gav inte så mkt för den... haft en celica -88 oxå, den hade jag haft kvar om det inte va så som "jokko" skrev, dem driver i fel ände... men är grymt sköna o köra o ligger som en gokart på vägen. men en äldre supra eller en mr2... då får du lite xtra.. __ Zeus Larsson Länk |
|
|
finns ju celica gt4 (gamla karossen) den har ju turbo och fyrhjulsdrift. en riktigt fin bil tycker jag, de finns att få för de pengarna. annars så skulle jag nog ta e36an. |
|
| calibran är ju snygg men som ni säger så finns det många problem med dem.....hur är driftkostnaderna för 325 e36 och celica | |
320-325 |
hmm jag har en toyota supra 88´´ mkIII och den är helt grym.... snygg o driver i rätt ända o lyxig tålig rak 6a´´ 3liter 24vent stor turbo... lågt med hk orginal =hyffsad försäkring ändå. men med 350nm så rör den på sej ganska bra ändå..men pillar man lite granna på den så jä vlar då piper det på rejält..... |
| vad drar en sån och vad betalar du per år för försäkring | |
| om man konstant backar med en celica så driver den ju i rätt ände så ja.... det kan ju funka!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.