AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
566

V-v-v-v-vibrationer i framvagnen...

fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Vibrationer i ratt som INTE beror på obalanserade däck eller skeva skivor, vad kan det vara? Länkarmarna? Det är väl ett vanligt fel på E36:an? Är länkarmar samma sak som spindelleder? Jag är urkass på framvagnsdetaljer... Om det är länkarmarna kan det väl knappast vara nån match att byta själv?

Tacksam för svar!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Sannolikt främre länkarmar. Det finns gott om experter här, som kan ge dig svar, men pröva "sök inlägg" också. Skriv "länkarmar" och du har läsning fram till midsommar.

Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
tjena. ja har vibbar i min med o de e inte däcken o inte skivorna... kom fram till att det var styrlederna. även bytt spindelleder, blev lite bättre.
styrleder kostar hos bmw ca 550:-/st
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Kan någon ge mig en kort briefing om vad som sitter var i framvagnen? Jag antar att styrlederna sitter mellan såtngen-som-går-genom-servocylindern (som jag inte har en aning om vad den heter) och navet på respektive framhjul. Var kommer spindelleden in i bilden? Den sitter väl också i regionerna kring navet?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Slitna däck, orunda däck ?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.