|
|
|
|---|---|
|
ville bara dela med mig av helgens upplevelse.. det började med att vi skulle fara hem från en fest i våran bmw 525 -88 men efter ett tag så började det ryka under huven och bilen bara dog. när chafören vred på nyckeln så vibrerade hela biln och det började ryka änu mera.. så vi stanade och öppnade huven. det första jag hittade ba en bit av blocket som vad ca 10*10 cm stor. något hade slagit sönder blocket nere där fördelaren sitter på dom äldre motorerne. så vi drog hem den dom dagen efter började det klia till fingarna och va börja bli nyfiken på va det var. så jag skruvade lör ventilkåpan och där en en trasig vipp arm.. så vi lyft toppen på den och blev chokad när jag såg vad som hade hänt. kolen fanns inte. och vevstaken hade böjt sig 45 grader. och en ventiltallrik var borta. så det lär nog bli ett motor byte. så jag började på tänka på det man har hört om bmw:s stakar...att dom inte håller för överladdning. men nån som vet vad som händer med dom då. dom lär ju inte gå av iaf.. det är ju bevista.. nån som är nyfiken så kan ja skicka några bilder på mejl | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.