|
|
|
|---|---|
|
En fråga.. Låt säga att ni har 5-10000 att röra er med, ni hade en 535 som ni vill få lite mer pulver ur, hur skulle ni satsa era pengar..?????? Drifting is fun | |
|
Turbokonvertering... --- Min E30: Länk Länk /Chrille |
|
| Jag skulle satsar på M5 bakaxelklumpen, ett chipp, porta toppen, vassare kam, samt ett fint avgassystem, och ett öppet filter som skärmas av riktigt. då snackar vi 0-100 på 5sek blankt.. samt att den kommer vara pigg över hela registret. Det är lagom till en början, hade du haft cirka 30-40k, hade du kunnat ge dig på turbo, | |
| Chipp och avgas sen är pengarna slut ;) Är motorn frisk och fräch? annars är en motorrenovering det bästa trimmet! Kör hårt! | |
Paap Reeder |
...Fredde ... men den gör med 3,91 då bara knappa 200 om du kör en manuell. MVH /// Paap R |
|
Men Paap, det är ju max 110 som gäller här i landet ;-) Och är inte m5 3,73?? Om du kan göra allt själv, ragga upp beg turbo, fixa gren rör osv då kan du ge dig på turbo matning för den summan...men om inte. Då kommer man inte långt. Med lite tur så kan du hitta en begagnad trimmad maskin för den summan. Själv hade jag tur och trillade över en alpina snurra. Men det första jag hade gjort, är att riva bort svensk strypningen på motorn..så du får tillbaks maskinen till 218hkr. /Pelle |
|
|
Pelle> 218??? 535an har haft två utföranden mig veterligen 208 resp 211 kusar. 218 hade 530 med V8 och nu är det väl en 535a han pratar om eller? *BAWORAK* |
|
|
vad är det för strypning han snackar om? vargen |
|
| ja var den strypningen sitter är ja med sugen på att få veta lite mer om.. | |
|
e28 535i har 218hkr/310nm i ej avgasrenat utförande...Det sk Sverige utförandet har endast 204hkr. e34 535 lämnar vi utanför..idag. Det som skiljer är andra avgas grenrör utan luft injektorer, mjukvaran i styrboxen, en annan luftburk utan utaget till avgasreningen. Så demontera avgasreningen, luft injektorerna i grenrören och chippa alt byt till en "tysk styrbox" alt till att demontera delarna ur grenrören är att annvända grenrör från den nyare e34 535 då dom har bättre flöde än e28ans. Bäst är om man kommer över ett extraktorgrenrör (helst ej lintech) /Pelle |
|
|
pelle... Varför ej lintech? kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Ja jag kan säga så här, jag är inte proffesionell mekaniker direkt, men nog fan kan jag skruva.. Sen finns ju faktiskt forum som detta vilket jag tro är en så mycket större kunskaps bas än någon BMW verkstad.. Nått får det bli, men jag är inte så jätte sugen på "turbo hästar".. det ska var maskinen som är nått, inte nån stressfläkt.. jag har en polare som ev ska hjälpa mig med avgassystemet, han är mr miagii på rostfritt =) efter grenrör så kommer det nog bli 2 tretums ut.. ja ja men ni vet hur det, har man inga pengar så tar det tid.. Är det någon som skulle vara intresserad av att lacka bilen? och vad skulle det kosta isf.. Drifting is fun |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.