|
|
|
|---|---|
| Jag har problem med min hastighetsmätare, säkring nr 12 går hela tiden, ibland direkt när jag vrider om tändningen och ibland funkar den ett tag. Märkte det första gången jag körde på en väldigt guppig väg i hög hastighet, då small säkringen första gången och hastighetsmätaren la av. Har fått för mig om att det kan vara nått på bakaxelklumpen som bråkar? Nån som har erfarenhet av detta som vill ge mig en hjälp på traven? | |
|
Låter som att det är något kablage som har skaft av och ligger och kortsluter. Antar att det fungerar ibland om inte kortslutningen är sluten när du sätter på tändningen, utan att det händer först när det gubbar i vägen och den sluts. --- 316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D |
|
| det kan inte vara vid givaren där bak på klumpen då? Eller det kanske inte är någon ström där? | |
| Har löst problemet tror jag, har fått det att fungera nu iaf... Han som har haft bilen innan hade en massa kablar dragna till stereon bl.a. till styrström till slutsteget. Vet inte vart han har tagit den strömmen ifrån men hur som helst så hängde den kabeln ner i bagageluckan och emot plåten. Va fler kablar bakom stereon som va oisolerade. Aja va bara tvungen att skriva att jag löste det, kanske är någon mer som stöter på problemet i framtiden :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.