|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| om bilen jukkar under belastning/körning (2000 - 3000 RPM) men inte på tomgång eller då man varvar upp motorn så att säga kan det vara något med tändning då? eller är det mekaniskt? typ koppling/bussningar? | |
|
Gissar på tändningsfel. Nisse |
|
|
Hej! Nu återupplivar jag en mycket gammal tråd här, men jag tänkte tillägga att även jag känner av detta juckande och att det för min del beror på drivlinan. Det upplevs framförallt på ca 900 rpm eller lägre på 2:ans växel, när man inte belastar drivlinan. Då får man kompensera med kopplingen. Ibland, känns de dock även på högre växlar, men alltid på låga varv och när man vill hålla samma hastighet. Har länge oroat mig för att diffen är på väg att ge med sig, men efter att ha läst att det här är ett ganska vanligt problem, samt att någon här i tråden hade det från fabriken och körde 10k mil med det, så känner jag mig säkrare. Har haft min 330 E90 i ett år nu och den har gjort så här under den period jag har ägt den och det har inte blivit värre. Jag har lärt mig att växla så att det inte hugger eller juckar och kan leva med det så länge som jag vet att diffen inte sjunger på sista versen. Tror inte att den gör det då jag inte har några missljud i övrigt från drivlinan eller transmission. Vi får kanske vänja oss vid att våra bilar gör lite så här :) Om någon mer med en E90 eller E60 (manuella) har känt samma sak får ni gärna fylla på då jag tycker att det finns ganska sparsamt med kommentarer om drivlina och diff för dessa bilar (jämfört med t.ex. E46 och E3x). Gasa lugnt! :) What we do in life, echoes in eternity |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.