|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tja. Måste bara få fråga om de är fler som har känt av BMW:jucket. Dvs man kör sakta inne i stan tillexempel, i Gävle är d 30km/h som gäller o jag kör på 2:an så börjar bilen JUCKA. Måste du börja parera med kopplingen. Mina tre BMW är lika dana. Det är en 525:a E34, 325:a E30 och min gamla 320 E30. Även polarens M3 E36 juckar. | |
|
Nej, det har jag inte kännt. När börjar det? På direkten eller när du/ni har åkt en stund i 30? Däremot gör 320n nåt liknande ibland när man kör igång från noll i t.ex bilköer. Man måste jussom smyga igång den annars 'juckar' den. Detta händer inte direkt utan när man varit i bilkön ett tag. Mäkta irriterande. ///BMW - Was sonst! |
|
|
samma problem här... Tänkte inte på det förut men efter motorbyte til 2,5'a i min 320 touring så har det blivit lite störande. |
|
|
Menar ni glapp i drivlinan? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Nej det är nog inte glapp någonstans tror jag. Vet inte ricktigt hur jag ska förklara men dom liksom ryckker när man håller lite gas. Det här kommer på än gång o inte efter en stund. Lite pinsamt när man åker genom stan för folk tror väl att man inte kan köra. |
|
| F-n jag skriver ju som en kråka. Riktigt och rycker ska de vara. | |
| Du får väl motjucka. | |
|
Detta är drivlinan som strular jag hade det på min 320 e30 ända tills jag satte i en annan diff i den, den gamla var det mycket glapp i därför det började jucka !!! Mvh NIkke |
|
Njuren |
Sliten koppling? |
| Oxiderad koppling kan det vara med lite tur. Hade samma tendenser i min is när jag köpte den, men efter lite inslitande genom starter på tvåan i uppförsbacke med mera så var det borta och det har inte kommit tillbaka. | |
| Kan också vara hardyskivan som är sprucken. Kan orsaka detta glapp. | |
| Kolla så att alla slangar till insprutningen är hela, särskilt den stora slangen som går från luftmassemätaren till plenumkammaren. Det är vanligt att bälgen spricker. Om det inträffar kan du få symtom som du beskriver. För den otränade kan det verka som att du har glapp i drivlinan. | |
| vet att farsans 316 -92a har samma "juck" i låga farter och vid starter men bara när den är varm!? | |
|
jag har samma fel på min 323 -87. så jag hade ner kopplingen.. och kollade.. men bilen fortsate jucka.. men jag lur på om det är hardy skivan som sitter mella växlådan och mellanaxeln..men kan även vara bakaxel.. skumt och mycker irriterande.. |
|
| Hade en 518 is som "juckade" då var det bälgen som RWD beskriver som var sprucken, på låga varv när motorn skakar lite i sina upphängningar medför det att sprickan öppnas och stängs vilket medför än värre ryckningar när motorn får tjyvluft så att säga. | |
|
dessutom snackade verkstan om nåt med förtändning som dom ändrade på så att det skulle vara på alla växlar(vilket det inte skulle vara orginal) detta skulle oxå medföra att den gick jämnare på låga varv och det gjorde den verkligen. någon mer tekniskt kunnig kanske kan lite mer om detta?? |
|
| Ja nu har man fått lite att fundera på. Det verkar vara ett ganska vanligt "fel" på dom lite äldre BMW iallafall. Jag får väl titta på hardyskivan. Jag tror inte det kopplingen som är dålig i allafall. | |
|
skulle mitt problem kunna bero på att jag har kvar min gamla databox (den till 320 motorn) nu till min 325 motor..? Frågan är borde jag skaffa en ny databox? I övrigt går motorn bra får dock ligga på startnyckeln lite längre nu med den större motorn... |
|
svintoleffe |
Jag kan nog kasnke talöa om vad det är, och det är att det kan vara bränslepumpen, som börjatr bli dassig, så den inte orkar hålla konstant tryck hela tiden. Jag hade liknade fel på min, så jag böt bränslepump, och då kan jag åka utan vidare på trean inne i stan, i 30 knyck utan hack. Bmw-Power MVH Leffe |
|
SAMMA PROBLEM HÄR! det mest irriterande som finns! hörde nåt om gaspjälls potentiometern. ska kolla upp det. /yoodina "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
hade det på min e30, mycket irriterande...dock inte på e36an...det första jag tänkte när det hände första gången var glapp i drivlinan för det låter ju precis så... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.