|
|
|
|---|---|
|
Länk måste väl vara ett hemma bygge?..hmm lite lustigt såg det iag ut.. BMDoubleV Min bil: Länk | |
|
Ja, inte fanns det nån E36 som såg ut så original... tack o lov! --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| Det kallas Open Air. | |
|
Nix, det där är något så ovanligt som en E36 Baur Cab! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Men ser taket ut så här, då kallas det för Open Air, vare sig det är hemmagjort eller fabrikat:) | |
CIP |
Lite targa-aktigt :) //CIP Citat: "Han måste ha fått ont i nacken.." |
|
Nja, open air som fanns till Compacten var bara större delen av själva taket. Det finns en del karosserimodifieringsfirmor i Europa som gör dylika modifieringar. (t ex Bauer) Mv BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Grodan, Det är möjligt, kände inte till det. Jag trodde att du syftade på den modell av E36 Compact som faktiskt HETER "Open Air", och har en liknande takkonstruktion, om än inte lika extrem :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle Hansen// Du har rätt, precis som "Johan B" beskrev. Det är en Bauer jag tänkte inte på bakrutan. En Open Air går inte så långt ner som en Bauer gör. Sorry:) |
|
|
Ska vi vara riktigt petiga så heter karroserifirman BAUR, inte BAUER. ;-) Baur byggde halv-cabrios åt BMW på 80-talet (E21 och E30) som mig veterligen såldes via det vanliga återförsäljarnätet. I fallet E36 så rör det sig om folk som köpt bilen och därefter lämnat in den till Baur för ombyggnation. Rätta mig gärna om det är fel! Minns att en sådan bil var uppe för diskussion för ett tag sedan... Hur som haver så är denna E36 Baur Cabrio en ganska vedervärdig skapelse, även om det är lite ballt med en 4-dörrars cabrio! Och E36 Compact Open Air byggdes av BMW själva, och såldes helt reguljärt. Hoppas vi rett ut det lite nu :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
I går såg jag en E21 Baur Cabrio, intressant. Tydligen en av tre i Sverige. Kolla Länk och rulla ner lite... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.