|
|
|
|---|---|
|
Är ju alltid lite svårt att värdera en lite udda bil... Vad tror ni om denna? Skicket får klassas som mycket gott. 328i Touring -95 16000mil (servicebok finns) Import -98 (räknas som svensksåld hos försäkringsbolagen) Köhler Racing trimmad med ca 240hk 0-100 på 6,5sek Finns det någon vassare E36 touring??? Stiliga 18" fälgar Nedlackad Sportchassi Slitsade bromsskivor Rostfritt sportavgassystem Helläder (svart) Sportstolar Sportratt Färddator Farthållare Elspeglar Elhissar Ellucka AC (fungerande) 2x airbag Lastskydd Stora stereon med cd (original) BMW Fjärrlarm PDC Antispinn mm Bara fälgar och trim kostar säkert över 60' nytt, sanslöst dyrt... Vad tror ni för väde? Priserna brukar ju variera rätt mycket på touringmodellen... //Daniel p.s. har inte tänkt sälja den i morgon så ni behöver inte lägga skambud eller dylikt... tack | |
|
"Finns det någon vassare E36 touring???" Alpina B3 3.0, 3.2 och B8 touring iallafall... Mvh, /Wille |
|
|
Spontant gäller det att hitta någon som är villig att betala för trim/styling. En annan fråga... "p.s. har inte tänkt sälja den i morgon så ni behöver inte lägga skambud eller dylikt... tack" Vill du ha en värdering egentligen eller endast en som passar vad du tror? /Simon |
|
|
Ja säger som så här:Får du uppemot 100-110 så kan du va toknöjd...Tror nog att du tänkt dig mer än så men i ärlighetens namn tror jag att det blir svårt att få över 100 inkl alla tillbehör...Kanske bättre o sälja den utan fälgar?? De e ungefär som me min M5 E34...Jag tycker den e värd ca 100 men jag tror marknaden värderar den kring 75-80 som högst... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Hej Jag tror det blir svårt att få ut mycket mer än runt 90-95kkr som slutpris för den idag om man inte springer på en köpare som är specifikt ute efter just Köhlermodifieringen. Jag vet att det är hutlöst dyrt med Köhler men sådana modifieringar tenderar skrämma minst lika många spekulanter som det ev lockar. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Aha, såklart Alpinan, tänkte inte på att de har gjort touringmodeller oxå men det är ju klart, undra i vilken upplaga? Nån som vet? Ska nämligen lämna in den för att få Köhlerkittet monterat ikväll, så det blir spännande att få testa bilen i helgen. Man vill ju inte torska alldeles för mkt på att uppgradera bilen, tänkte därför att det vore kul att höra era åsikter om värdet, jag antar att era värderingar är ungefär korekta. Gissar att bilen är värd nånstans mellan 90-100' och då går uppgraderingen ihop sig ekonomiskt... om man nu kan se det hela på det sättet... Hade iofs kunnat frågat från början om trimmningen lönar sig ekonomiskt men då hade säkerligen svaren blivit tämligen subjektiva... //Daniel |
|
|
Vill du trimma bilen ska du göra det för att få en roligare bil så länge du har den. Men vid försäljning kommer du inte få igen många kronor av det du lagt ut på trimning är min gissning, tyvärr. Fälgarna kan man alltid sälja separat om inte köparen värderar dem så högt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.