AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
920

Ska antispinn lysa när man vill dra på lite?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har märkt att ibland när jag trycker lite extra på gaspedalen vid start så varnar antispinn indikatorn speciellt om det är blött på vägen. Ska det vara så? Ska det inte lysa när man aktiverar antispinn?
Den varnar antagligen för att dina däck inte får "tillräckligt" med fäste. Dvs de börjar spinna.

Mvh Martin
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Mina däck är nya. Det kanske beror på att min bil är för stark, hehe
Antispinnlampan lyser när du deaktiverar systemet och när det jobbar. Dvs. när du trycker på antispinnknappen och lampan tänds på instr. panelen så är systemet avstängt.
När du startar lite snabbt på blöta vägar vill däcken spinna lös, men antispinnsystemet sätter stopp för det nöjet. Deaktivera systemet så kommer det nog spinna lite mer (om det är vad du är ute efter?)

Mvh Carl.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
"om det är vad du är ute efter?"

Faktiskt inte, men det är irriterande att det ska bli stopp när bilen själv vill:)

Så jag ska trycka på knappen så att den lyser istället för att inte lysa. Jag trodde det var tvärtom. Alltså aktiverad (lyser) och oaktiverad (inte lyser). Så trodde jag att det var:(
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
är det inte bara så att antispinn lampan börjar lysa så fort antispinnen aktiveras? det vill säga när du gasar på blöt mark och ena hjulet vill snurra (slira) lite snabbare än det andra? eller om du stänger av antispinnen så lyser lampan som varning för att du kan "råka" ut för en liten sladd :)
så e det på kompisens volvo i alla fall
Br
14
Brockmann
328Ci -00
Stämmer bra det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.