|
|
|
|---|---|
|
Frågade tidigare om H&R chassi delar till Z3´an. Då var det glest mellan svaren, så jag gör ett nytt försök. Har någon prövat KW coilover kit, ställbart på dämpning och retur? Lutar just nu mest åt detta kit. Finns det någon lämplig club som har rabatt hos Örebro Fjäder och Stötdämparservice, som saluför dessa? | |
| ska blädra genom gamla artiklar om Z3 som jag brukar klippa ut, har för mig att det finns en från BMW Scene från i höstas om en M coupe med just H&R koilovers. | |
|
Har nu fått hem ett inox V3 kit. Glänser fint..... Skall bli spännande att se hur det fungerar. Befarar dock att en av ställskruvarna fram sitter gömd UNDER fjäderbenslagningen monterat :O Jä..igt smart och genomtänkt konstruktion, då man måste demontera hela fjäderbenet för att justera! |
|
|
åh, så praktiskt att behöva ta loss allt för enkel justering?! :) mvh Anders PCS #8050 |
|
|
Har nu tittat på det ordentligt, med alla delar tillsammans :) å självklart finns det ett täcklock i fjäderbenslagringen som man skruvar upp och gör skruven åtkomlig. Kastade bara ett hastigt öga på detta när jag plockade upp grejjerna å drog lite förhastade slutsatser. Nu väntar jag bara på att bussningarna skall dyka upp någon gång :/ , så jag kan montera ihop hjulupphängningarna. Förövrigt kan jag informera om att de bakre stötdämparna är riktigt korkat inpuzzlade mellan paneler och ljudisolering. Man får ta ner hela bakre inredningen för att komma åt. |
|
| No shit, hela inredningen måste ner. Ett tips är att byta stötdämparlagringar när du ändå är där och rotar för dom tar gärna slut och det blir knappast bättre för att du bytar till hådare grejjer. Dessutom kostar de inte många kronor. Det finns häftigare lagringar att tillgå, men jag vet inte var man kan köpa dessa, har sett på webben nånstans nångång. | |
|
Hej! Jo nya lagringar blir det, tackar för tipset. Jag byter rubb och stubb i hjulupphängningarna nu, spindelleder bussningar och fjäderbens/stötdämparlagringar fram å bak. Ingen idé att spara några kronor nu och få riva rubbet en gång till. |
|
|
En bit ner på Länk 9-16-02 Installed Ron Stygar Rear Shock Tower Mounts/plates & Ground Control Aluminum/Urethane Rear Shock Mounts |
|
|
Vänta nu... Länk Sådär ser det inte ut org, jag vill minnas att lagringen sattes i underfrån och upp i chassiet och muttrarna inne i bilen, inte tvärtom. |
|
|
Det är ett tricks som man gör med flera BMW modeller för att Koni dämparna bak ska gå att justera utan att behöva riva hela inredningen innuti bilen igen. De finns bl a att köpa av Rogue Engineering eller Ground Control. Man kan köpa endast förstärknings plattan med de omvända bultarna eller helt nya stötdämpar fästen. Länk /RS2 |
|
|
Hmm ok.. jo det finns ett par trix med bmw-chassien... som att fila upp lite där framme och vända lagringen så att man på så sätt får mer camber utan att använda plates. ;) Ska man byta chassie är nog häftigare lagringar att rekommendera. Jag har bytat både fram och bak (från org. till org) på min nuvarande, som iofs har rullat ganska långt, och sänker man/styvar så går dom mkt fortare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.