AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.232

vad måste man göra innan man lackar..?

vad måste man göra innan man lackar framspoilern(av hårdplast) och plasten där bak?

Tack
Gu
195
Gumpy
330 -01
Är nästan säker på att den måste lackas med en speciell primer för plast för att få bra vidhäftning för topplacken. Är lätt att den släpper annars.
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
ytan på plasten skall tvättas ren med sprit. sedan slipas med mkt fint sandpapper sedan tvättas ren med sprit .sedan plast primas sedan lackar du och sedan ev klar lack(om metallic)
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Stämmer bra som uffe 12a skriver...du får lägga på en s.k plasthäftgrund innan du lägger på lacken.Har själv lackat en framspoiler på min förra 520i -84 och det höll mycket bra!!

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
kan tillägga att efter plastprimern så brukar jag lägga 2-3 lager grundfärg ovanpå detta, på grund av att det har hänt att jag har lagt färgen direkt på primern och då har primern rest sig genom färgen och bildad fullt med kratrar, inte snyggt! när jag lade grundfärg mellan så slipper jag detta problemet..har också lite att göra med vilka fabrikat på färg och primer man använder...när jag inte lackar seriöst (med riktig 2k-lack på sprayburk) så kör jag med hagmans primer och grundfärg samt multona färg...funkar bra

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.