|
|
|
|---|---|
@BeeMWe |
Har acn på full effekt men det kommer ingen värme förutom under framrutan där det är lite varmt. D andra utblåsen vill typ spruta ut ljummen luft. Alltså när jag har ett/flera speciika utblås valda. Något förslag vad för fel det kan vara? |
|
Hej!! Min 525:a fick urusel värme och problemet var ett "pollenfilter" som satt ovanför handskfacket.Efter byte var värmen tillbaka.. |
|
|
Tänk på att i friskluftsintaget så går det inte att få så mycket värme. På min E34 är det reglage i mitten, första vintern hade jag lite problem med det innan jag fattade exakt hur det fungerade. |
|
| WTAnders: Hur "konfigurerade" du systemet för bästa värmekomfort? | |
| Vad är hjulet mellan utblåsen i mitten på e34:an till för? Har ju ingen betydelse om den står på röd eller blå, det kommer fortfarande bara kallluft. | |
MG |
vad menar du med ovanför hanskfacket. |
| >>>>Christer.....det hjulet styr två elmotorer som öppnar och stänger spjäll för att reglera värmen på luften i luftutsläppen i mitten..uppe vid diskanthögtalaren mitt på instrumentbrädan och utsläppen i i övre framkanten på dörrarna.....jag hade problem att jag bara fick värme i de utblåsen på höger sida medan vänstra sidan förblev kall....plockade ur radion och hittade spjällmotorerna och upptäckte att den vänstra fastnat så att spjället stod öppet och släppte in kall luft utifrån på vänster sida.... | |
|
Ta bort handskfacket och ovanför(mot instrumentbrädan) sitter ett s.k. pollenfilter. Är det tätt där så kommer det inte att passera någon varmluft in till kupen.Detta filter gäller både för friskluft och för "varmluft"... Att byta det på en BMW verkstad kostar ca:600kr inkl.filter.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.