AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
70.014

Saab vs BMW

Sida 18 av 18
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Slim_m:
Om du säger att du drog en 9-5 aero med en 325:a under samma förutsättningar så tror jag att 9-5:an var trasig eller att föraren var extremt dålig. En Aero gör 0-100 på runt 7 sek en 325:a på runt 8 sek. Jag skulle utan bekymmer visa baklyktorna för din bil vid ett rejs mot min RC, men en aero som körs på rätt sätt rår man inte på hur som hellst. Och definitivt inte med en 325:a...
Slim_m: Jag antar att du har sinne för ironi, din gamle skämtare?
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Lexcom din 206 rc är ju typ lagom kass..?
180pållar på 2 liter?
Lexcom: Har en kompis med RC... Och jag vet vad dom går för! Snabba om man kör dom på rätt sätt!

Bjoerck: Nej har inget sinne för ironi, tror ni att jag sitter här och drar en massa skämt eller?

Ett skämt vore, Ahh, drog en ferrari igår på 3:ans växel på E4:an!
Utan det som jag skriver är 100% sant, sedan vet jag inte hurdadna förare det satom bakom varje bil!
Men T4:ans förare var erfaren streetrace förare!

Dock vet jag att en 325:a har ignet att sätta emot respektive nyare turbo bilar i topp fart!

Shake That Ass
Lexcom: Vet inte om en 9-5 Aero gör 0-100 runt 7 sek då den är FWD och har ca 205hk och väger säkerligen mer än 1500kg!
Det enda som skulle tala för Aerons fördel är det grymma vridet i dom!
Men det som talar emot en Aero är FWD...

Och man kan inte ens jämföra en RC mot en 325 då vikten i en RC är typ 400kg lättare! Så det gäller att köra mot bilar som man är "jämnlika", visserligen är T5:an med sina 250kusar grym, men dom väger oxo mkt och har FWD!

Varför tror du att en golf I Gti hängde på min 325 ÄNDA från starten till 100km/h!? Han körde bokstavligen jämnsides med mig! Jo, för den väger ca 900kg? och satt på ca 130-140hk?

Så det är inte bara flest HK som vinner, utan det beror oxo på om man har en RWD eller FWD eller AWD bil!
Vikten på respektive bilar!
Greppet!
Jaa... det är många sker som spelar in på ett rejs!
Men viktigast av allt är nog chaufören! Vilket varvtal han växlar vid, hur snabbt han växlar mm...
Men förstår er, Har oxo underskattat bmw en gång i tiden!
Men inte längre då jag vet vad dessa bilar är kapabla till om dom körs rätt! Vilket gäller alla bilar!

Shake That Ass
Slim_m: Den typ av "fakta" du tidigare lämnat är totalt meningslös då faktum är att de bilar du nämnt är snabbare generellt. Och då spelar det ingen egentlig roll om du var snabbare eller ej i de nämnda praktikfallen. Varför skulle du inte kunna skriva att du "drog en Ferrari på trens växel". Teoretiskt är det omöjligt men i praktiken verkar allt vara fullt möjligt. Andra faktorer har då uppenbaligen påverkat utgången. Du är antagligen en alldeles fantastisk bilförare. Det var jag också när det begav sig.
Slim_m: Varför får din 325 jämföras med betydligt tyngre Saabar men inte med den lättare Peugeoten?

Underskatta BMW?!? Jag tror alla här vet vad en BMW presterar och inte presterar.

För övrigt har 9-5 aero 230 alternativt 250 hästar. Och båda typerna är snabbare än E36 325.
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Go for it boys!
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Slim_m:
Igentligen har jag inget mer att tillägga efter "bjoercks" inlägg. Men du kanske menar 9-3 Aero som har 205 hk? Då blir chansen för seger betydligt större för 325:an även om jag fortfarande tror på saaben så länge det gäller rakt fram.

Första versionen av 9-5 aero med 230 hk gjorde 0-100 på 6,7 sek & 0-402m på 14,95 i bilsports test. En 9-5 Aero går jämt med en 330 o därav så tyckte jag att ditt påstående om att du slog en 9-5 aero med 30 meter till hundra var lite märkligt som du förstår.
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
saab ska man inte underskatta deras turbomotorer är i klass. har själv ägt en 2,3 liter fyra på 200 häst. ingen BMW hängde med förutom 330:an. den går som ett .....

ylli.k
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Öberg:
Kass kan jag inte påstå att den är. Det är den roligaste bil jag kört iaf. Sen har den bara 177 hk inte 180... =/

Du föresten... Moget inlägg där uppe!
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
LecCom btw moget på dig själv!
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Öberg:
Jag diskuterar, lägger in min åsikt och svarar på frågor. Du ägnar dig mer åt påhopp...
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Haha vadå påhopp?

Sluta gnäll nu och försök tillföra något istället.
Haha vilken rolig tråd! Det är påhopp och det är kunskapsbrist etc etc..

Öberg: Då måste ju även bjoerck vara nominerad eftersom han visste att 9-5 Aero inte har 205hk?

Fasen en del verkar ju inte ens veta vad det är för bilar dom kör mot.. 9-5 Aero på 205hk, ja jag säger då det.

Slim_m: Jag har haft en bonntrimmad og900 Aero T16, och en 325 E36 hade inget att säga till om. Gäller även min nuvarande gamla 740, så det låter skumt att du rastar en T5.

Jag underskattar inte en BMW, men jag överskattar dom inte heller.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Be
202
Benn
525iA M 2003
Nu får det fan i mig rävka.....jag blir så irriterad...........MISSADE NÅN ATT AUTOPOWER är inriktad på BMW??

Våran kära sida har blivit infekterad av saab eller subaru eller vad de nu kallas för och det är tråkigt......vi vill inte ha det här, leta upp nån annanstans och irritera andra människor........här är de flesta bmw älskare och är här för att hjälpa varandra och bara för att nån jäkla vedbo trimmad saab nån gång har dragit en bmw gör inte saken bättre.........och visst går det fort med turbo...läste om den här M5:an med turbo i bilsport och den drog ALLT vad saab har på banan om jag inte minns fel??

vad e det värsta de har?? en 9-5 aero.......ställ den mot en m5:a, m3:a, m6:a som är det värsta bmw har......det finns ingen kategori där saaben tar de!!

BMW är gjord för att köras och har förutsättningar!! :)

BURN RUBBER!!!
Be
202
Benn
525iA M 2003
Vill gärna påminna alla saab/subaru blinda om att det släpptes en 3 serie med turbo i afrika och den piskar ALLT vad goa gubbarna i gbg kan pilla fram....900 aero!! SKOJAR DU människa......bättre att glida runt i en mped så har man ju lite väghållning i alla fall!!

BURN RUBBER!!!
Benn.
Varför går du in på tråden BMW vs Saab om den inte intresserar dig?

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.