|
Sida 16 av 18
|
|
|---|---|
|
Och detta sista extremt fjantiga svaret från Salesman kan man ju vara utan. Hade redan innan jag köpte bmw hört detta ryktet om er tyväär. Synd att det stämmer, tror dock ej det är på alla. Mvh // Rasmus |
|
|
timbe: Vet du inte ens att Saab 900 aero har gjorts i 145hk motorer då tycker jag att du är en av dom som ska lämna denna tråd med detsamma.. =) Å du... Saab 900 aero -89 var den enda aeron som gjordes med 8v motorn och den är på exakt 145hk, det är därför den heter Saab 900 "special" egentligen! Sen så har vi 900 aero -87, 88, 90 och 91 som gjordes med 16v motorn och den ligger på 175 hk. Så nu har du fått dig en liten lektion om 900 aero... //BMW-power |
|
| Fast 900 aero 16v hade bara 160 hk med katalysator, dvs från 88 och framåt..... | |
|
Fast jag tycker det är tragiskt att SAAB bara kopierar koncept av Volvo, se bara på nya 9-3 Aero... ;) Länk |
|
|
Saab 900 gjorde exakt som det sägs med 145hk och 160hk. Då pratar vi 900OG old generation =) Mvh // Rasmus Saab freak med bmw :D |
|
|
saab är bara en gubb bil gubb design ´den kan va hur snabb som helst ändå är den en gubb bil... och den är inte i samma kategori som bmw...merca..etc Länk Länk |
|
_WmB_ |
har alldrig funnits nån 900 aero med 8V.. |
|
Jag hade en 88-as 16v Aero utan katt på 175hk. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| 1989 tillverkade Saab en jubileums modell av 900 Aero med 8v motorn. 8v turbo motorn har 145 hk utan IC och 155 hk med IC utan katalysator. 16v hade 175 hk utan kat och 160 hk med. Katten kom på årsmodell -89. På 900 Aero och 9000 Talladega så höjdes laddtrycket mot den vanliga 16v turbomotorn så de hade fortfarande 175 hk trots kattalysator. | |
|
Nu kommer jag tala FÖR saab igen, min fd bil saab9000i 88. Var fan så mycket mindre gubbabil än vad denna bmw:n jag har är. Dock så ska detta ändras. Mvh // Rasmus |
|
|
bolero du har nog hamnat i fel forum ser jag... Länk Länk |
|
|
Og900 Aero är knappast en gubbil... Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Den gamla 900an är rätt sämst på alla sätt. Kolla bara på när Rustad sågar 900 Viggen i det norska motorprogrammet =) |
|
|
Vad är en 900 Viggen? Flåklypa |
|
|
En 900 med lite extra pållar. Det är väll meningen att den skall vara som en M3 dvs lite extra... |
|
|
Öberg: Jag tror det är du som är rätt sämst på alla sätt. Og900 hade ingen modell som heter Viggen. Ng900 har heller ingen modell som heter Viggen. Og9-3 har däremot en vacker modell som heter Viggen. "En 900 med lite extra pållar" Man upphör aldrig att förvånas av bristen på kunskap hos vissa på AP. (og=old generation, ng= new generation) Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| gammal generation eller ny generation det är ju alltid bara skit i saabarna ändå =) | |
|
Polaren körde en "chip, avgas luftfilter" ng900 turbo på stripen ifjol .. körde en 14.20 tid vilket jag tycker är rätt imponerande ... Länk Race i Hälsingland! |
|
|
MrVain: Det är en imponerande tid men jag är knappast förvånad. Dom går bra med lite smygtrim =) |
|
|
bmwjimpa>> Du har jättefel. Det har aldrig i Saabs historia gjorts någon Aero med 8V motor. 900 turbo Special heter den och inte Aero någonstans! Däremot så är allt förutom motorn samma som på en Aero vad jag vet. Skilnaden ser man i reg-beviset, då det INTE står Aero där och så är det mindre effekt och högre förbrukning. M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.