AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
70.008

Saab vs BMW

Sida 1 av 18
Visa användare
74
Wild Eagle
328i Limo -96
Nån som har raecat mot en Saab 9-3 aero hur har det gått?

Jag tycker att BMW 328 borde slå den ??

"BMW Rock´s"
Hehe en till vs-tråd :)

Jag tror inte 328-an tar en Aero på 205hk, kanske i starten.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Orginal har ju 2.0T 210 HK och en 328 har 192 ?!

Saab 0-100 7,9 sek

BMW 328 0-100 7.3 sek

sen beror mycket på föraren också!

så jämt så att inte ens jag som sitter och trycker in 0-100 siffor i pannan inte vet vad jag ska skriva :))
og 9-3 Aero har 205hk och inget annat. Tror inte att Saaben gör 0-100 på 7.9 när en S40 T4 gör samma på 7.3. Saaben borde rasta T4-an, lr iaf vara lika snabb. Sen uppe i fart får nog 328-an bita i det sura äpplet.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
tror att aeron med sin råstarka turbo tar en 328 som skit faktiskt... i alla farter

//BMW-power
Man kan ju alltid hoppas :)

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Saaben tar garanterat bmw`n, men om det svänger lite så blir saaben efter, polaren hade en sån saab och den blev man ju sjösjuk i, instabilare chassie får man leta efter...
Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
jo men jag är rätt så säker... är det nån bil jag har riktig respekt för så är det saabs turbobilar... min farsa har en 900 aero -89 på 145 hk, han blir man inte av med vid ett rödljus kan jag säga... han ligger max 5 meter bakom mig ända upp till 180-190 sen drygar jag ut lite lite...

//BMW-power
Han har en T8 mao? Har far din gjort något åt den, dvs trim etc?

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
japp en T8 aero är det... han har planat toppen på den, det är väl det enda.. den är riktigt giftig... det skiljer ju iaf typ 50 hk mellan min 325:a å hans aero, ändå hakar han på utan problem.. som sagt; är det nån bil jag har respekt för så är det saabs turbo maskiner...

Mvh, Jimmy

//BMW-power
Åh fan där ser man. Jo det är många som underskattar Saabarna "tyvärr".

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är många diverse BMWägare som tror de kan åka ifrån SAAB/VOLVO turbo. Men det krävs riktiga BMW för att åka ifrån dem.

Börja inte prata om banor och kurviga vägar nu. För då blir denna tråd oändlig.

mvh

Länk (klicka på 2.0T)

Perran:
Det jag skrev tog jag från saabs hemsida och vem skulle veta bäst om inte saab själva?! men jag vet inte dom kanske skriver det för att vara roliga inte vet jag !
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har piskat en 2,0t (175hk) med min automatare på motorväg rakt fram. När vägen sen svängde så kom han ännu mer efter...
Även en Volvo s40 2,0T... vassare modeller av dessa bilmärken lämnar jag till er andra ;) Vill inte åka på pisk själv..hehe

"M3 snart om jag kanske hittar nån"
En orginal 9-3 Aero tar aldrig 328, inga farter, kan räjsa när som bara att ringa

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Gemini__
Tänkte på en sak. Tycker 9-3:an är riktigt fin till utseendet. Har stor potential att bli ruskigt fin med smärre modifieringar. Men tråkigt att de valt att endast erbjuda 210hk som max i i sin toppmodell. Motorn som förövrigt är hämtad från GM, ska visst inte vara ngn höjdare. Tråkigt värre...

Mvh:
Thomas
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Tjenare!

Kan ju säga att jag drar jämnt med en Saab 93 Aero -04 210 pållars.

Vi låg sida vid sida i 225km/h ca på en bred väg.

Jag tappade inget, men tog inget heller.

Tycker inte jag tappade i lägre farter heller.

Så 328an lär ju inte bli besegrad.

Mvh Öberg
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Körde mot en Saab 9,3 Aero nya modellen , med min Gamla BMW323an alltså , jag körde ifrån han på motorvägen ingen raksträcka dock , Och ja han körde på för det va han som startade det hela
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det beror ju på vilken modell tråden avser. Nya 9-3 ss aero får nog torsk av 328 då den går sämre än gamla aero med 205 hk. Den gamla aeron (00-02 205 hk) vinner nog över 328 enligt min uppfattning. Men det blir jämt! Sen ska man inte glömma att men inte ska jämföra 0-100 km/h på saabarna eftersom det ger en liten falsk bild av prestandan då laddtrycket e begränsat på dom första 2 växlarna.

Dom som åkt en chippad saab av nyare modell brukar känna igen den lite lustiga känslan när laddtrycket nästan går för fullt redan på andra växeln. Knuffen i ryggen känns nästa värre vid full gas på 2:an än full gas på 1:an =)
9-3 aero fram till -03 har en saab motor med bättre vrid och en andvändbar effektkurva nya 9-3 har en motor från opel, tyvärr inte mycket att hänga i granen

gamla 9-3 aero gör 0-100 på 7sek och nya på 7,8
Det är nog lätt hänt att en 9-3 aero original torskar mot en 328 0-100 då man lätt spinner bort sig i starten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.