|
|
|
|---|---|
|
Ska snart ner till Spanien och tänkte då montera av framskylten för att slippa att bli fotograferad och ordentligt bländad av fartkamerorna som sitter på vissa ställen på Autobahn. Blev fotad förra året, utan att få hem böter. Men vem vet, det kanske finns ett samarbete nu? Så vad är straffet för att köra utan framskylt i Tyskland respektive Frankrike, där jag också blev fotad och ordentligt bländad av kamerans enorma blixt. Tackar för svar... Schnelle fart, Härliche fart. Länk | |
|
Om du skulle bli stoppad kanske du kan dra till med att den blivit stulen. Jag vet flera som fått sina främre skyltar stulna de senaste åren... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag har kört tusentals mil i Tyskland med regskylt och inte haft problem med bländande kameror och annat som hållit ner hastigheten, ser inte problemet ;-)) mvh Tommy NoFear |
|
|
Hej. Jag blev tagen av polisen för att jag inte hade regskylt fram på min calibra. Sade helt enkelt att den blev stulen på båten. De gick på det och sa att man skall anmäla det så fort som möjligt..vet inte om det var tur att man slapp undan så lätt eller så kan de inte göra speciellt mycket.. ha det så bra på resan i alla fall |
|
| Jag skulle inte skruva bort skylten, har aldrig hört om någon som fått böter i en utlandsregistrerad bil. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
en fånig fråga, bländar blixten mindre när du inte har regskylt? :-) skämt åsido, har ännu inte hört någon som fått böter från ett kameraskåp i Europa med en privatbil. det är annars med en hyrbil, som är reggad i det landet man åker fast i. fast å andra sidan är det bara en tidsfråga innan de börjar samköra! mvh Johan |
|
hehe, ja. Det bländar mindre i plånboken =) Tack för svaren. Svenska polisen jag pratade med förra sommaren sade att det inte lär dröja länge innan de påbörjar ett sammarbete. Så det känns dumt att ta risken och vara den "första" =) Skylter åker antagligen av i Tyska gränsen... Får göra som Razvan om jag blir ertappad. =) Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Ska du ta av skylten så kan du lika gärna ta av bakskylten oxå. Blev själv tagen i schweiz 160 på 70 väg då fotade de både framifrån och när man kört förbi bakifrån. Väntade länge på de böterna men antog att de lade ner det. Har nu sålt bilen. Rent hypotetiskt; Om jag skulle bli stoppad av en trafikpolis i schweiz med samma bil skulle det ploppa upp i hans dator där så att jag fick betala kontant då direkt? (vet inte hur det är i schweiz men i tyskland vill de ha betalt direkt-dvs inget inbetalningskort man kan slänga) /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.