|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för utväxlingar i 535ia samt 528ia? Tacksam för svar. Livet är ingenting för amatörer... | |
|
Det är utväxling i bakaxeln som jag är intresserad av. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
E28:ans M535 diff har 3.07 i utv. 528 vet jag inte men sök på forumet. Det finns ngnstans Du kanske är ute efter utv på de olika växlarna?? MVH: Zander |
|
|
Sorry... totalt väck när jag svarade på din fråga. Bortse vad jag skrev. MVH: Zander Tröttsamt såhär på morgonkvisten när man snart ska hem å sussa i sängen. Jobbar natt med andra ord. |
|
Paap Reeder |
Hej! A i E28- serien brukar ha 3,45 eller 3,65. MVH /// Paap R |
|
Tack för svaret. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
528 med 4steg auto har 3.45:1 535 med 4steg auto har 3.07:1 Sen fanns 528:an med 3steg auto före -84 och den hade (tror jag!) utxl. 3.25:1, Obs: ej helt säker! men enlig en gammal instruktionsbok från -83 så stog det så! ///Magnus |
|
| någon som vet nå om utväxlingen på 524td:ns bakaxel? | |
Paap Reeder |
Hej E21! Är du säker på 535:ans utv på aut? Man har 3,07. Skulle inte tro att aut har samma. MVH /// Paap R |
| det kan jag garantera om att den inte har, min bil är minst 1sek rappare från 0-100 nu | |
|
Jag är så gott som bombsäker på att både Automat som manuell har likadana diffutväxling iomed att det skiljer i växellådans utväxling. Kan ju vara bra om jag är helt ute och reser med utv, om ngn har fakta om detta. Jag vet inte vad en t.ex. manuell gör på ettan men en automat gör 90 till 100 vid en kick-down. Jag hade automat i min bil innan. MVH |
|
|
Paap Reeder: Nej, jag är inte 100% säker men nästan. Om vi tar en 528:a kring -85 med 4stegs så har både den manuella och automaten 3.45:1, det är jag 100% säker på! Däremot blir ju inte automaten lika snabb som en manuell, naturligtvis! ///Magnus |
|
|
e28 535a har 3,45 e28 524td har 3,15 /Pelle |
|
|
Det vart många bud på det här. Vi säger så här, blir det stor skilnad om man skulle bytta från 3,45 till 3,07 i utväxling? Livet är ingenting för amatörer... |
|
| Targa: svar ja.. Orginal skall m535 göra 0-100 på 7.3sek, och då är det nya bilar. min bil har gått cirka 20k och jag har automat diffen med manuell låda, Och jag var ute och testade 0-100 i förrgår. och bästa tiden blev 5.8 och sämsta 6.4. och jag testade då cirka 10ggr. från rullande på 1an , 15-100km/h gick på 5.3. Så nog är den snabbare | |
|
Ok, tack för svaret Fredde. Livet är ingenting för amatörer... |
|
Paap Reeder |
Hej! Så här minns jag. När jag byggde om min 535:a till iA så tog jag slutvxln från den bilen jag tog lådan ifrån. 3:45 utan lamelldiff var det på den iA original. Har dreven kvar så jag kan gå ut i vedboden och räkna kugg om inte annat. Skillnaden mellan 3,07 och 3,45 tycker jag inte är värt besväret varför jag letade upp en M5 med 3,91 och lamelldiff. Fredde ... glöm inte att när du kör efter hastmätaren så är verklig fart 88-94 vid visarmätning på 100. Det är lag på det för godkännande i sverige. Vill du ha exakta värden så leta fram en gammal helikoptermätsträcka - den är 505 m - och räkna sedan fram exakt fart för 100 - avläs rpm vid rätt fart -och kör sedan acc mot rpm visningen. Mina TRX är nu nere på ca 3 mm varför rätt fart 100 så måste jag köra 106. Mätte det ganska nyligen. 750:ian vill ha 108 på mätaren för en verklig fart av 100. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.