AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.064

325 e30 vs kadett gsi 8v och 16v

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
har alltid undrat vilken som e bäst... 325:an har bakhjulsdrift och fler hästar, men kadetten väger mindre och helt sjuk..

har läst att kadetten gör 0-100 på 7 sek (se bilsports senaste projektbil).. om de e sant så har ju 325:an inte en chans..

va säger ni...

........ HAHA ;p .....
mot en lite pulad 16v (standard med avgas, sportfilter och chip på dom där nästan ;) ) så har nog E30in ingen chans, körde i stortsett jämnt (vann med 1.5m kanske) mot en 16v med just dom moddsen på 402m, med en bra förare i kadetten...

/mvh jocke

Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
polaren hade en 16v med trimkam, han drog en 325 e36 med en duktig förare, utan större beskymmer, inte massor, men det var ändå avgörande.

Sen förlorade han med ungefär samma marginal mot en 6vxl 540 -93.

16v går bra, jäkligt bra t.om

däremot 8v är väl inte speciellt direkt, drog en med 525-89, fast då gick min rätt bra, var troligtvis något gjort med den

BmW - enjoy!
6petad 540 -93? Den manuella kom först -95.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
det är dessutom trimkammar på en 16v... 2st dvs.. och det ger inte så fruktansvärt mkt, då dom är ganska vassa till att börja med, har förövrigt ägt 2st gsi 16v.

/mvh jocke

Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
växellådan är bytt å kammar är felskrivning,förlåt så himla mycket, håll er till ämnet istället

BmW - enjoy!
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
alltså kan jag dra en 8v alla register men torskar mot en 16v..
gäller de alla register då eller.. starten vet jag.. men på motorvägen då?? torskar man där oxo..
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
jag körde iaf med 525:an från 30km/h på 2:an, jag drog honom med ytterst liten fördel till 160, sen åkte jag förbi, hans går väl inte mycket mer än 200..

BmW - enjoy!
ormen
ingen av mina 16v Gsi:n ville över 195 km/h på mätaren(möjligen nån km till), (DE var 4 år gamla bägge), o riktigt obehagligt också i de farterna i den bilen.. så du lär lämna de över 160, de börjar bli rätt sega där...

Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!!
ormen
tillägg: Helt original var de... det hade säkert gått o pressa de lite till, men så segt så att de flesta raka vägar jag provade på började svänga... för korta alltså...

Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!!
har bilder där min original 16v (filter och avgas) gör lite drygt 230 efter mätaren..

/mvh jocke

Har också haft GSi 16V med filter o avgas, gjorde 230km/h mätarfart med 3 pers, gör ju 196km/h på 4:an ju, kan dock hålla med om att dessa inte e så kul i farter över 200km/h.

Jag körde mot en 16v på motorvägen med min gamla e30 med 2.7l motor. Det var riktigt jämt, fast när vi närmade oss 190 så tog jag in lite på han.. iofs så kunde den varit trimmad för jag hade inga problem att hänga av 325 e30is med min. Så en org 325 har nog inte mkt att sätta emot en 16v tyvärr :(
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
de va ju synd.. polarn ska kanske köpa en.. en 8v har han vart o tittat på.. men e sugen på en 16v skulle ja gissa på.. men de lär ju inte bli nåt fint ex han köper me de pengarna han tänkt lägga ner direkt.. men köper han en 16v så blir de att banta bilen+ lite trim för mig.. skulle inte kunna leva med att han ska kunna dra mig med någon av sina bilar.. ALDRIIGG ;)

Hur ligger de till med de här 2.7l motorerna som P3r bla snackar om.. hur bygger man en sån.. e nyfiken.. o hur mycket hk ger de.. lite fördelar och nackdelar skulle uppskattas..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.