|
|
|
|---|---|
|
Tjaba! För er som inte vill veta hur det gick ifrån STCC-loppet på Gelleråsen, läs INTE längre! ----------- Kom precis hem ifrån Gelleråsen, Karlskoga Motorstadion, vilken dag! Rickard Göransson dominerade totalt i första racet vilket gav han startposition #6 inför andra. Men det stoppade inte göransson som tog sig upp till förstaplatsen och drygade ut ledningen åter igen med ett stort försprång. En stor dag! Det kändes inte helt fel att gå runt med BMW Dealer Team-Vipkortet och Kebban där sen efter det kan jag säga ;) | |
| Härliga nyheter. | |
| :)...leder han mästerskapet nu | |
|
Vet faktiskt inte, jag tror det men vågar inte säga till 100%. Men iaf: "Märkesmästerskapet toppas av BMW,fyra poäng före Volvo och Audi." |
|
| Jo, Göransson leder, gå in på www.stcc.se. Där finns ett referat av dagens tävling. | |
|
Såg lite osäket ut när han höll på att köra av i finalen när han låg etta och tappade ner till tredje men lyckades köra om och tog hem en klar seger ändå. ________________ Körde tidigare SAAB 9-5 men har nu fått tebax förståndet och letar BMW!! |
|
|
Underbart, Göransson är grym! Det roligaste är att BMW leder märkesmästerskapet trots att man bara har en bil, medan de andra större stallen har två :DDD Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| har bmw bara en bil | |
| synd man inte kan säga detsamma om F1:n då... | |
|
Jag kan bara hålla med vilken körning av Göransson, dock var han lite väl het på "gröten" i sista racet, satte hjärtat i halsgropen då han var ute i gruset vid sista kurvan före start och målrakan men vilken körning av honom. Det var lite starka ord om Ekblom då han var lite väl försiktig på gasen innan Göransson kom förbi. Men vilken dag, solbrännan man fick var ju inte att förakta, lite väl varmt på läktarn Hoppas det går lika bra i fortsättningen för honom. Från en solbränd men glad Tommy NoFear |
|
|
Niclas Lovéns bil ingår väl i märkesmästerskapet också? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Ja, bmw har två bilar. Men bara rickard som det går bra för just nu :) Ush va jag brände armarna den där dagen, läskigt! | |
|
Sörpan, Stämmer bra, hade helt och håller missat att han körde BMW. :( Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Ser nu att det faktiskt körs med FYRA BMW i STCC...så bra koll man hade då *skäms* :-( Göransson Lovén Norén Gellerstedt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.