AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.516

oxford grön olika varianter?

Är på jakt efter en z3 coupé. Har nu hittat två stycken 3.0 varav båda är oxford grön men den ena har skrivit oxfordgrun II, och ser ut att vara annan nyans.

Någon som vet om det finns flera gröna, och flera oxford gröna?

Förutom Oxfordgrön finns ju en annan mörk grön lack som heter Bostongrön. Men vad jag vet finns det bara en Oxfordgrön. Här finns de olika färgerna till Z3: Länk

/Carl

______
Länk
På min E39 heter kulören Oxfordgreen II, det påstås även finnas en variant (tidigare) som bara hette Oxfordgreen.

FP
bugar och tackar för svaren! (vore dock tacksam för fler svar om någon vet annerlunda eller håller med två. åtta och folke)

Jag har hittat en Z3 Coupé med Oxfordgrün II och jag håller med dig om att den ser ut att ha en annan nyans än Oxfordgrün. Det skulle kunna vara en Individual-färg. Eventuellt kan den kanske vara omlackad i Oxfordgrün II?

/Carl

______
Länk
Är inte Marias fina Z3 Oxfordgrön II?

FP
Carl, du skojar, den är ju blå!

FP, vem är Maria?

->iiii Nu menar jag inte bilen i min signatur. Den är jag ganska säker på att den är Montrealblau för den är min =)

Har nu kommit fram till att Z3 visst fanns fabrikslackerad i Oxfordgrün II. Enligt Länk så ersatte den Bostongrün i samband med faceliften 04/99. Det kanske är så enkelt som folke säger att man skulle kollat på Marias förra bil..

/Carl

______
Länk
På touringklubbens hemsida finns bilder, t.ex på powerträffen i Karlskrona.

FP
Tack ni båda!

Carl, visst hade jag kollat på din bil... förövrigt supersnygg färg, är tillsammans med svart ända ytterliggare alternativen för mig. Dock är Montrealblå inte så vanlig.

Det blev en montrealblå istället! köpt och klart.

Grattis! Visst är det en av dom snyggaste färgerna, om inte den snyggaste. Det spelar ingen roll hur mycket dom andra putsar på sina bilar, dom blir inte montrealblå för det =)

/Carl

______
Länk
=)

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Helt klart att montrealblå är otroligt snygg, kanske inte kan mäta sig med Bostongrön metallic, men kommer som god tvåa!! Skulle jag skaffa en 3'e Z3 så blir det nog en Coupe i Montreal..

/Caspar
Casper, du får höra av dig om du ska skaffa en, då är det väl dax för mig att sälja och köpa en grön!

Någon som vet vart man billigast försäkrar en Z3 coupé?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.