AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.372

ang sponsorer

hej...hur mycket ska man begära att få om man åker runt med företagets klistermärke på bilen
bmw_jerry:

Finns flera faktorer som spelar in:

*Hur stort är företaget?
*Vad menas med åka runt?
*vilka krav ställs det på dig som åker runt i bilen?skicket på bilen etc
*Vad är det för bil som märkerna ska sitta på?eu-moppen?
*Ska bilen medverka i reklam jippon?
*Hur lång tid sträcker sig avtalet?
alltså jag har tänkt att börja med ett projektbygge...vad gäller då...
li
1.959
liste
535i -89
Kompletterar Starres lista lite:
...hur stora "klistermärken" är det?
Är det EN sponsor eller flera?
Trängs "klistermärket" med annan reklam?
Störs ev logotyp av motivlack, stripes, eldflames...?
jag har tänkt sådär som på qvarnis bmw...att det är flera klistermärken på kjolarna
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Första frågan jag ställer mig är; Vad är det för projekt och vad är budgeten. Kostar det 300 000 kr att bygga så kostar en reklamplats mer än om det kostar 100 000 kr att bygga.

Sen en annan aspekt man måste ta ställning till... Vill man "förstöra" bilens utseende med massa klistermärken hit och dit?

Sist men inte minst... man FÅR inga pengar för att sätta på klistermärken på bilen i regel. Det man får är rabatt på bildelar eller ibland gratis delar till bilen.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Precis.
Pengar är mycket mer värde för en ÅF än en produkt, då de har 50-100% pålägg.

Tankar billigt på SÅIFA, men hur länge till?
///M.D
oftast är det svårt att få sponsor på första bilen.om du tidigare har byggt en bil och haft uppmärksamhet som kanske bilsport lr nån vunnen tävlig så blir det mkt lättare.

ok...jag har inte tänk få pengar utan rabatt på varor...men det är som ni säger att det är svårt att få när man inte har nån erfarenhet...jag hade tänkt en z3 som i 2f2f fast med annan färg och lägga till massa saker
///M.D
berätta vad du har tänkt dej så skickar du den till www.g2styling.se
så ska jag se om jag kan hjälpa dej,jag lovar inget men har du en bra ide så...

mvh

jag är inte säker på att jag ska göra med men det finns tankar...om jag skulle bygga så skulle jag ha zeemax front bakdel och sidokjolar..sen veilside vinge bak och kanske en vinge på den...sen en hartge huv...det är som 2f2f bilen men ja skulle lägga till andra saker som den där vingen o lite till...vet inte va som finns än
va tror ni om de
Hej!

Jag blev lite nyfiken på din bakgrund.. Har du ett genuint intresse och kunnande? Eller är du en kille som bara fått lust att plocka ihop delar till en cool kärra?

När det gäller sponsring från dom stora firmorna som dalhems tex, tror jag inte det räcker med att bara "lägga till" prylar.
..För att få till det lilla extra måste man nog vara beredd på att kunna modifiera interiör som exteriör och få ett resultat utöver det vanliga.

Jag driver själv en liten stylingfirma och har faktiskt en kille som jag tänker sponsra. Han får prylar till rabatterat pris och även vissa saker gratis.

Varför jag sponsrar just honom är att jag vet att han har ett genuint styling & tuning-intresse. Han jobbar som mekaniker, är händig, kunnig, påhittig och har mkt idéer. Alltså inte bara en kille som köper färdiga saker och skruvar på bilen.

Mvh, Per
Sponsorer.....
Synd att det inte verkar vara någon som tittar på "värsting bilarna" i slutet på säsongen. Många spruckna "bra över sommaren jobb" har man ju sett.
Det vill väl inte sponsorena va me på??????
Ni som är ev. sponsorer, kolla in N Sjöströms cab från Tierp, nyligen inlaggd på "medlemsbilar", inte den flashigaste, men otroligt välgjord, tennspacklad, fint modifierad, förvillande lik en 10 år nyare bmw.Såg den i Rättvik igår (CCW) Titta efter den i sommar.
Tror han ägde en gul M3:a som försvann till Åland, den var helt otroligt fin.
Det här var ett tips till er sponsorer, som vill ha något välbyggt.
Nästa objekt, om det blir något, lär inte bli sämre!

Visa användare
43
pcat-racing
e30 m20b20 s
chris craft omc cobra 5.8 -91
den gula m3an är på åland ivf.

mvh/
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.