|
|
|
|---|---|
|
Vad har BMW för bas i sina lacker? Skulle airbrusha fästplattorna till mina nya speglar och spädde ut lacken (ljusgulmetallic) jag hade kvar i mina 2 lackstift med lite tinner... Det blandade sig inte direkt superbra! Resultatet blev som en näve nerpissad kattsand. Vad är bäst när man vill tunna ut dessa lacker? Mvh / Peter | |
|
Ok , så det du har gjort är att tagit två stycken lackstift och spätt ut med thinner ? dvs. lagt dom i thinner ? Och sen undrar du vad bmw har för "bas" i sina lacker ? "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Ok, kanske ska vara lite mer klar med vad jag undrar. Jag misslyckades med att blanda ut lacken med thinner, det blandade sig helt enkelt inte utan blev till en stor sörja. Jag ska använda lacken till en airbrush-spruta - vilket är anledningen till varför jag vill späda ut färgen. Om jag lagt lackstiften i thinner? Snarare färgen jag hade kvar i varje :) Antagligen är BMW's färger vattenbaserade, vill bara ha det bekräftat av någon mer kunnig än mig själv. Mvh / Peter |
|
|
Verkar vara lite klurigt, har ringt runt till ett antal återförsäljare och även BMW Sverige... _ingen_ av ovan nämnda kunde svara på var deras lacker består av! Kul att de vet vad de säljer... Mvh / Peter |
|
|
BMW borde kunna tillhandahålla ett produktsäkerhetsblad till färgen. Där framgår det åminstone grovt vilka beståndsdelar den består av! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Håller med, inhandlade idag en sprayburk i vilken färgen är utspädd och "tunnare" än i lackstiften. Skillnaden i innehållsfört. (jämfört med stiftet) är att sprayen även innehåller 30-60% aceton. Så därmed borde aceton fungera att späda färgen i lackstiftet med? Det finns innehållsfört. på lackstiftet oxo, men för en icke-kemist/färgkunnig som mig själv blir det svårt att utav denna tyda vad man bör späda med :) Lackstiftet innehåller f.ö ingen acteon. Mvh / Peter |
|
| Varför inte fråga en seriös lackeringsfirma hur du ska gå tillväga??? | |
|
Gumpy, Visst vore det den absolut bästa lösningen _om_ det var dom som sålde lacken till mig. Har hört med 2 lackfirmor som givetvis hänvisar till de som säljer lacken (i det här fallet BMW). Det bästa vore givetvis att köpa lacken direkt hon en lackeringsfirma, vilket jag också funderar på att göra nästa gång. Mvh / Peter |
|
|
det låter konstigt om det har blivit skit av det du behöver inte alls ha samma fabrikat som orginallacken det ska gå bra med vilken färgleverantör som helst //N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.