AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.271

El-hiss problem!

Sebb4u
Hej till alla BMW fans!!!
Jag har nyligen skaffat en 325C och jag har märkt att el hissarna på båda sidorna inte funkar som det ska.
När jag har dörrarna stängda det går att ta ner/upp dom bara stegviss 5-6 cm åt gången. Spelar ingen roll om jag håller knapparna intyckt längre tid, samma sak. Om dörren ör öppen går bara ned (oxå stegviss) men inte upp. Har någon en anning vad det kan vara för fel? Har testat och bytt en stor relé modul som sitter under stödfot skyddet på förarsidan, men inga framgångar! HJÄLP!!!
en anna sak, när jag startar bilen det låter som en relé bakom hastighetsmättaren väldigt illa, högljud, sen klickar till (högt) nästan retande varje gång jag trampar bromsen eller lägger till backen (alltsa när lampor används)
Super forum!!!
TACK!
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
tjenixen!
det låter som det vanliga problemet på e36 coupe.
du får nog testa att ha isär elmotorn och flytta tillbaks en mangnet som brukar glida ner den avgör i vilket läge som rutan är.
men sök på "elhiss" alt "fönsterhiss" så kommer det nog upp en mer utförlig beskrivning

Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Testa att ta isär elhissarna men va försiktig, det är ganska pilligt jobb men börja med att dra ur hela kontakten på elhissen,, ta med den hem och öppna den, det sitter typ två plattor som kan ha hoppat ur lägg,,
Sebb4u
Hej och tack för svar, men det funkade inte...
MARCONI, vilka plattor menar du? var sitter dom? på själva locket tillsammans med 2 relé och kretskortet? eller ska jag plocka ner hela elhiss motorn?
Det kontiga är att det är samma sak på båda sidorna, och att inne belysningen fungerar inte heller....var sitter bryttaren till dörrarna? (fast dom funkar eftersom rutorna går ner/upp när man öppnar/stänger dörrarna!!!
Hoppas jag kan fixa det snart... blir galen på detta!!!
MVH
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
jag menar själva elhissknapparna,den man trycker ner & upp rutan, att man kan ta isär den,det sitter två plattor inne i själva elhissknappen, öppna den försiktigt uppeifrån, passa på att byta lysdioderna till elhissrna som inte lyser som du säger, köp några nya dioder på Elfa och löda dit dom så funkar belysningen igen,
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Det e inte så lätt att förklara men kolla på Mekartipset hur dom typ gör Byte av glödlampor i elhisskontakten E34,
på så sätt menar jag att du kan öppna själva elhissen och kolla,,
hoppas det hjälper,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.