|
|
|
|---|---|
|
I min iver att göra M-fronten ren från intorkade äckliga insekter blåste jag på med högtrycket så att lacken släppte på ett 1x1 cm parti, grått istället för min fina svarta lack... Vad ska jag göra för att hindra att det fortsätter att släppa från det trasiga stället? Måla i med lackstift? Förbehandling? Hur kunde jag göra så här mot min fina bil? Tyck synd om mig :) | |
|
jag tycker lätt synd om dig ;) Har inga direkta tips... men jag hade köpt original sprayfärg på bmw o sen försökt plocka bort så all lack som "sticker ut". som har släppt så att säga o sen spraya på ett par lager spray, eventuellt avsluta med klarlack (färg o klarlack säljs tillsammans). Döda mig inte om det inte blir snyggt men det borde ju gå... ;) ------------------ Min Hemsida: Länk (Tryck "My Car" för BMW:n) |
|
| Ja, det där med spraya låter som om jag skulle kunna förstöra hela spoilern... Lackstift är ju enklare att begränsa skadeverkningarna med... eller? | |
| Ja, det där med spraya låter som om jag skulle kunna förstöra hela spoilern... Lackstift är ju enklare att begränsa skadeverkningarna med... eller? | |
|
ja ta och använd lackstift. mycket bra |
|
| Stift, våtslippapper, klarlack, våtslippapper. | |
|
Kört så fort att färgen lossnade? :D //H MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
| Klarlack, våtslippapper etc. Det låter tyvärr inte som något för mig som inte har några grejer, kunskaper eller nån stans att hålla till... Jag får väl krypa till korset och fråga nån firma som kan :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.