|
|
|
|---|---|
| Hur pass bra klarar sig e30 mot rost, är det en ständig kamp eller behöver man inte oroa sig? | |
|
Det är en ständig kamp! Men det är som med alla bilar. Håller man efter en gång varje år så klarar de sig hyfsat! Jag försökte köra väldigt lite med bilen i vintras. Speciellt när det var slaffs-väder ute. Så var jag noga med tvättning i vintras. Den har klarat sig hyfsat. Några små rostfläckar bara. Men kolla upp under o bakom framhjulen längs med kanten bakåt. Samt vid domkraftsplattorna! Dom områdena gillar rosten. Mycket tack vare att karossen går innåt så kraftigt nertill på E30. Och oftast har inte E30 stänkskydd. mvh |
|
|
gör du en ordentlig underredsbehandling på bilen och tvättar den ordentligt på vintern så kommer den nog klarar sig bra... men det bästa är ju helt klart om du sätter på stänklappar...åtminstone fram...då klarar den sig mycket bra... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Angående stänkskydd fram så är det bra. Men, var extrem noga med att rengöra vid fästena, om inte så blir det skärmbyte. Jag vet... Ny vänsterskärm på tisdag.. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.