|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW-fanatiker. Jag har just fått ett riktigt bra jobb och tänkte sälja min Nissan Micra ;) Jag vill ha en tyst bil med bra kvalité som drar lite bensin för max 40 tusen, kom fram till att jag ska ha en 318is E36. Jag har sökt runt lite och finner det svårt att hitta dessa med AC? Vilket jag värderar högt, men visst jag klarar mig utan AC. Just nu dök det upp en riktigt snygg 318is i Arvidsjaur SE LÄNK Länk Och jag bor i Piteå. Ringde och frågade vad han ville ha för bilen han var väldigt osäker men begärde 60-65k! Detta lät högt, lämnade ett bud på 50k vilket är 10k mer än vad jag tänkt betala för en 318is detta pågrund av fälgarna och att den var nerlackad sänkt 30mm. Är mitt bud rimligt, högt/lågt? Hur ska jag få honom att inse att hans bil inte är värd 60-65k ? MVH GUSTAV | |
|
Verkar bli till att leta på någon annan bil. Priserna söderut är lägre generellt sett. Brukar bli osämja mellan oss som bor i söder när vi värderar bilar till ägare som bor norröver, så köper du bil i Södra delen av landet kan du sannolikt i detta fall få ett kanske 10KSEK lägre pris än motsv bil norröver. Lycka till!!! /Simon |
|
|
Det skumma var att när jag messade honom och skrev att om han gick med på 50 kunde han höra av sig (fast jag skrev det på ett mer sofistikerat sätt) så påstod han att det skulle komma någon från stockholm i veckan och kolla på den och att han var villig att betala 65 tusen för bilen. Tror ni han sa detta för att få mig att höja mina bud eller var det ärligt? Lät konstigt att någon skulle åka över 200 mil för att köpa en bil som man kan köpa billigare i södra sverige? Kan ju även varit en snackare som ringde, kan tänka mig att dom dras till dessa bilar. Vad är era spontana reaktioner? |
|
|
Jag bor i söder och jag tycker inte man skall betala mer än max 40-45kkr om den är riktigt fin med minimalt med rost samt AC (fungerande). Givetvis är det en coupe, fullservad i metallic jag snackar om då, sedanen bör vara ytterligare 5-10kkr billigare. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
stefannorr |
Alldeles för dyrt,rent skämtpris 45 000 max. |
| Okej, alla klankar ner på detta pris, men vad säger ni då att denna är värd? Länk INTE 48500 iaf. ? | |
|
Som sagt förväntningarna på pris är högre norröver.... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.