|
|
|
|---|---|
|
Upptäkte idag ett vibrerande fenomen i farsans 850. Först tyckte jag att det kändes som om det kom från vänster rumpan, men sen kom det vibrationer i ratten också. Efter ett tag blej jag så irriterad att jag stannade och hissade upp bilen för att kolla så alla hjulen satt där de skulle. Visst gjorde de det, men jag såg då att vänster hjullager i bak inte var upp till par. Glappet var nästan 4mm. Frågan lyder då: Kan det verkligen vara det jag känner i ratten? Hjulen är nybalanserade så det ska inte vara dem. Har någon något tipps o´m nåt annat det skulle kunna vara?` Tack, - H U M A N R A G E - | |
|
Det känns som om det bara blir värre och värre. På vägen hem, skakade bilen kraftigt vid nästan hela registret! Vad händer? Börjar nästan bli orolig. Har aldrig varit med om detta tidigare... någonsin! Tacksam för svar! Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
en gissning bara dandelue...fick såda skakningar på min v8 när vattenpumpen började ge sig. Till slut gick det knappt att köra på grund av att lagret i vattenpumpen gick, hela bilen skakade till slut. Av nån konstig anledning hoppade remmet aldrig av, hela fläkten kunde man röra på...så det var min tips men kan ha fel. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det verkar ju vara vänstra lagret bak?... Mvh |
|
|
rob_t_j72- Kan verkligen vänster bak hjullager, påverka kraftiga skakningar i hela bilen och speciellt i ratten då? Jag hoppas det i så fall.... - H U M A N R A G E - |
|
|
Nå hur gick det med skakandet med bilen, det verkade som om att jag har fått det med nu helt utan vidare med min 850 runt 70 och upp |
|
| På min 850 var det ena drivaxeln bak.Köpte en utbytes på BMW och satte dit ( lätt operation ).Mvh Hans | |
|
Jag tror inte att ni hade samma problem som jag hade... Det visar sig att "någon" hade "lånat" bilen utan att meddela farsan om detta... (brorsan eller hantverkarna... utredning pågår)kört bilen MED punktering till mack... fyllt upp däcket med punkteringsspray och fort som fan ställt tillbaks den på samma plats. Denna körning med punktering medföljde att fälgen rev sönder hela insidan på däcket (korden), vilket i sin tur genererade 4 kraftiga luftbubblor på insidan av vänster framhjul! LIVSFARLIGT! De kunde had sprängts när som helst! Naturligtvis är det ingen som medger att de kört bilen. Tråkigt va? - H U M A N R A G E - |
|
| Det verkar som om att det kommer och går mitt problem, måste kolla upp det vad det nu kan vara, skumt som fan är det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.