|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Min bil är ett rullande krångellaboratorium! Nu har ett par nya grejer uppstått som jag tror kan ha samband. Symptomen är: 1. Fladdrande bakgrundsbelysning till instrumenten. Märks väldigt mycket tydligare om dimmern är på max än om den är på mellannivå 2. Bilen lågvarvssvag när den är kall, särskilt mellan ca 2300-3000 varv 3. Tomgången har börjat vandra ibland. Helt plötsligt går tomgången upp och ned mellan 900 och 1500 varv. Alla dessa grejer har uppkommit samtidigt och till synes "plötsligt". Någon som har en idé på vad detta kan bero på?? Tack som vanligt på förhand!! Mvh Fredrik. | |
|
Svar på nr 3:har du provat att göra rent tomgångsventilen/motorn? är den skitig kan tomgången bära sig illa åt... 1+2:Har du gjort laddningsprov? skall ladda nästan 14V.... ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Hej! Tack för tipsen, skall kolla på tomgångsmotorn. Vad gäller laddprov tror jag inte det är generatorn, endast instrumenten (och inte framljus, innerbelysning etc) fladdrar, vilket det gjorde när jag tidigare haft problem med generatorn (laddreg)... F. |
|
|
Har du prvat och byta reostaten till belysningen/instrumentet? ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Tror på vakuumläckage. Kolla alla vakuumslangar så de inte läcker. Byt om de ser dåliga ut. Kolla speciellt slangen mellan bränsletrycksregulatorn och insugningsröret. Den ska hålla helt tätt. Kolla också bränsletillförseln. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.