AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.228

HJÄLP med bilförmedlinge

Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Är de någon som använt sig av bilförmedlingen i Stockholm när de sålt sin bil eller köpt?
De ringde mig nu närjag ska sälja min 325:a och man blir ju lite fundersam på om det verkligne funkar så smidigt som de säger att de gör.

Något man bör tänka på..

Tacksam för svar och tips.

Mvh Per
Den fina sökfunktionen gav bl.a. följande läsvärda trådar i ämnet:

Länk
Länk
Länk

så både bra och dåligt som du ser..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Ahh missade den funktionen ja. =)

Men tack ska du ha.. lite å fundera på

Mvh Per
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
nej det är inget att fundera på. de som ringer upp dig är bedragare! lämna ALDRIG bort bilen utan full betalning! du har inga rättigheter vid ev konkurs, och du får inte ut några pengar på försäkringen eftersom det inte är stöld utan egenmäktigt förfarande.

Mvh Johan
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det finns "bilförmedlare" som är riktiga skurkar, men jag tror inte företaget Bilförmedlingen i Stockholm tillhör dem. De ger ett ganska seriöst intryck.

Var i kontakt med dem när jag sålde min senaste BMW men valde i stället Thomas Sund Bil på Valhallavägen som skötte allt på bästa sätt. Thomas har jobbat ett antal år på BMW Group så han kan märket.

Om det är 92:an du ska sälja är det sannolikt lättare att göra det privat eftersom den börjar bli lite till åren. Nya bilar är mycket lättare att sälja via handlare.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
en förmedlingsfirma som ringer runt på annonser för att jaga kunder? knappast seriöst enligt min mening. de restskuldsbedragare som härjar har till och med utgett sig för att ringa från motormännens riksförbunds bilförmedlingstjänst, så de kan utge sig för vad som helst. iakta största försiktighet!

mvh Johan
Skulle heller aldrig lämna bort bilen. Med största sannolikhet så blir du blåst. Kan bara hålla med Johan, när jag skulle sälja min m5 touring och min m3a så ringde det ett gäng konstiga typer bla en som sade sig jobba med motormännen....
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
OKej tackar.. har nu avblåst de minsta tankar om att sälja bilen min på det sättet.. Känns alldeles för osäkert när man inte kan ta reda på vad de har för versamhet..

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Seriösa bilförmedlare jobbar som mäklare, dvs de åtar sig bara att mot provision förmedla affären. Du skriver ett avtal med dem och ställer bilen i deras utställningslokal. Du kvarstår själv som ägare tills att bilen är såld.

Därfär riskerar man heller inte sin bil vid en ev. konkurs annat än att man får den tillbaka osåld. Denna verksamhet ska inte förväxlas med skummisar som ringer upp och säger att de har en köpare till din bil och att de lämnar handpenning mot att de får bilen av dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.