AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.925

vad kostar det att byta drivaxlar ?

Sida 1 av 2
tja tja

det är så att jag tror att drivaxlarna bak på min 325a har pajat i hop ..för det smäller och dunkar ruggit mycket från bakvangnen när jag kör och det blir bara värre ...så jag undrar vad det kan kosta att byta dom..finns det nån risk med att köra en då .. typ att nått skär i hop helt och hållet och det blir tvärnit
glömmde bilen är en 325 coupe 92..
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Du lär ju märka om det är drivaxlarna som har pajjat , men det kan ju vara silentblocken då smäller och lever det som fan dessa kostar ca 600 kr ...........

Mvh Nikke
hur märker jag om det e drivaxlarna?? törs man köra bilen en då fast det smäller som FAN.. eller kan nått skära i hop

mwh Robban Tackar för svar !!!
Re
66
Reppan
520i Touring -92
hissa upp bilen och känn på dom om du har nåt glapp...
det har jag gjort och dom glappar som fan ... så är det nån som vet vad nya drivaxlar kostar ??
kolla med skrotarna först sök på www.bildelsbasen.se. Kan bli dyrt att köpa nya...... du kan komma undan ganska bra om du köper från skorten från em smälld el så hej
ok Tack

min bil Länk
jag har inte hittat nått pris på drivaxlar är det någon som vet vad såna kan kosta nya / beg !! mwh Robban

min bil Länk
ingen som vet lite priser på drivaxlar beg/nytt 325 coupe 92

min bil Länk
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Måste fråga hur detta har hänt? är både inre o yttre totalslut.
En gissning är att en ny drivaxel går på 2000:- o en beg bör du hitta för 500-1000:-.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
jag vet inte hur detta har hänt ..så jag vet igentligen inte om det är drivaxlarna eller ej .. det klonkar som fan i bakvangnen vid gaspådrag och vid växling .. så det kanske är klumppen eller nått annat som är glappt ...någon som har nått förslag på vad det kan vara??? mwh Robban

min bil Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Verkar vara typiska symtom när silentblocken är slut.

Men för coupepower låter det ju vid gaspådrag också, för mig låter det bara vid växling. Vad kan det vara?
ormen
finns inga "silentblock" på E36, som på E30... däremot är det nog bussningarna i längsgående länkarmar (framför bakhjul) som har säckat ihop...

chillet !! det låter inte just vid gaspådrag utan när man släpper av ..typ om jag varvar upp bilen till 3000 varv på 3ans växel och släpper gasen då smäller det till som fan det va så jag mena !! mera förslag på vad det kan vara för oljud är välkommet !!

mwh Robban

min bil Länk
Kolla bakbalkens fästen i karossen. Alltså ramen som slutväxeln sitter i, den sitter ju i fyra stora bussningar och där dessa är bultade i karossen kan plåten spricka. Det hände på min förra E36 och det knäppte till som tusan när man släppte gasen.

Felet är ju uppmärksammat på E46 men jag har sett några fall på E36 också. Det kan ju vara svårt att laga ordentligt, på min svetsade vi bara och det höll bra.
adelson !!! du hade rätt. precis på samma sätt som din bil gick sönder har min gjort. hela skiten runt dom 4 bussningarna har sprukit .hur lång tid tog det för dig att laga det ? och hur bar du dig åt / vilka skruvar ska man lätta på osv.. tackar för svar ska ge mig på det 18.00 i kväll för då har jag fått låna ett garage ! så svar innan dess kunde ju vara en hitt .. :)

mwh Robban

min bil Länk
Tråkigt att jag hade rätt! :-) Inte hann jag svara före 18:00 igår heller ...
På min var det iaf bara en av de fyra som hade spruckit, en av de främre. Vi skar upp en lucka i plåten under baksätet och svetsade från ovansidan, höll väl på ett par timmar kanske. De bakre vet jag inte hur man kommer åt. Hur gick det för dig?
har plockat ner bakaxeln nu .. så nu e det typ bara lappa i hop bilen och hoppas att det håller.. jag åter kommer när jag börgar bli klar .. mwh

min bil Länk
adelson!!! det tog 31 timmar att fixa.. med nu så är det bättre en original börgade redan i torsdags och det blev klart lördag natt ..Och jag skulle inte vilja göra om det :) mwh Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.