|
|
|
|---|---|
Robert V |
mitt hjärta stannade för flera minuter när det började lysa motoröl på underhållsdatorn (där man trycker "check" ) Dvs inte trycket i instrumentpanelen utan nivåmätarlampan som har en sensor som sticker upp längst nerifrån. Oljan byter jag varje (den bmw rekomenderar bäst) år och kollar till flitigt om den drar olja. Motorn går fint, olje nivå är på max ! kanske hällde jag i lite lite för mycket. Kan det vara det eller är det glapp/sensorn kaputt ? den kommer bara upp ibland ..typ 1 av 15-20 mistänker glapp då men orolig ändå ! jag säger bara "motoröl lampa" RESPEKT ! |
|
givaren kan ju vara trasig eller glappa på något sätt....om du kollar oljan via stickan och nivån där är bra så är det ju inget att oroa sig för, men visst blir man lite chockad när den tänds och man vet att nivån skall vara bra! MVH Johan K |
|
Robert V |
ok ... jag resonerade så åxå men man undrar ju om dessa givare ger upp så lätt eller varför har den gått ? |
|
Åldern kan vara en bidragande orsak. Inget håller för evigt. MVH |
|
Robert V |
...så sant. Har nåt krux med vatten temp mätare åsså, den studsar ibland ... n har jag fixat nya ... ska byta de till helgen få se. |
|
om du byter allt så borde inte vara ngr problem... nya bilder i galleriet! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
Robert V |
jag såg det 300+ ! nice ... fast påsken e över ! jag såg en kykling vinge i på ICA som du kanske kan ha på din ... samlar förmodligen mindre vatten än din ! dessutom så kommer den att vara helpåskbil ! ... fixat baklisten så nu behöver du inte oroa dig när du försöker hänga efter ! har du verkligen kvitto för 275000 ? ... vad har du räknat in där ? ha det /r |
Robert V |
förlåt 300+ ... men jag kan fan inte låta bli : "Är förutom motor-raset mycket nöjd med bilen" skulle bra gärna pynta en del för att se hur nöjd du var när det gick åt helvette ! :)))) ha det .... kommer ner om nån vecka |
|
Robert du ha mail med spec på mina utgifter. visste ju inte va d skulle kosta när de rasade. o sen lovade de ju ta de på garantin. men när de ringde o sa att ja fick betala... ja då kunde man hålla sig för skratt... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.