AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
996

vINTERFÖRVARING cab

Loke
Skall vinterförvara min cab på min tomt, Någon som har någon bra checklista över vad man skall göra i ett sånt läge. Speciellt, vad göra med suffletten?
Vet någon nån bra och billig figursydd täckning som står pall mot snö, regn, sol och blåst.

Dino
Tja , jag har min Cab stående i garagen bara utan nånting på under vintern iförsig så är det inomhus garage men det enda som jag tycker att du ska tänka på som jag gör det är att starta o rulla med bilen litte nån gång i månaden dels för att däcken ska inte bli kantiga efter långt stående period o dels för att sprutnings munstyckena ska inte täppas , det är vad jag har för information bara , hoppas det går bra.

M-MotorSport
Hej, en topp att dra över bilen kanske är bra? Finns på biltema och andra biltillbehörsfirmor.

Björn Markholm
Jag har min i garagehus men jag lagt lite tunna lakan över för att inte dammet skall fastna. Sen varmkör jag 1ggr i månaden samt flyttar den lite för däcken som det står häröver. Tror cabben mår bäst av att vara som den är om du har den i ett bra garage.
Visa användare
161
tuvham
325i Cab -89
528i -11
MB 508 husbil -74
Jag hade en pressening över min cab när jag var på en resa i 3 veckor men det skulle jag inte ha gjort. Presseningen låg och fladdrade i vinden så det var MASSOR av små repor i klarlacken. Det hade varit bättre att låta den stå som den var och sedan ge den en ordenligt tvätt istället. Se till att ha något mjukt mellan bilen och presseningen.
Se också upp med mögel. Sätt in en "torrboll" som suger upp fukt ur luften i bilen och töm den regelbundet, det blir ju ingen luftcirkulation när du har presenning på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.