AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.123

633 CSi -77 - är den här dyr?

Sida 2 av 2
men det går ju att fixa till lite..
Min BMW har jag bara av en anledning, för att ta mig från A till B. Det är därför jag tuffar runt i en bil med ~100 hk. Den är dock mycket ekonomisk vilket var avgörande när jag köpte den och inte t.ex. en 528 eller 535.

För andra ändåmål har jag tillgång till andra bilar.
Errku: Kör också runt i lite över 100 kusar och har lika roligt med dom andra med 200 kusar. komforten, körglädjen o kvaliten finns där ändå.
Vad vet du igentligen vad det kostar att ha bil????, det är lätt o sitta på nätet o prata om massa kusar. Skaffa du ett körkort först.
Er
24
Errku
520i -91
Tråkigt att ni först missade smileyn efter själva inlägget, o sen tillägget:

"Om möjligt ännu mera ironi ;)"
återtill ämnet ....tror ni att det är för dyrt att köpa o fixa den...man behöver ju itne ha allt orginal..ja menar 7000:- sen fixa den bara så den rullar...ja ska ju ändå inte köra långt
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BMW_Jerry: De flesta har redan gett dig ett svar på den frågan... men du har missat det helt eftersom det inte var det svaret du ville höra... sen är det upp till dig att bestämma dig för vad du vill göra...

Jag håller med skaran, 6-serie är inte alls lämplig för en tonåring... t.ex. så drar en 633 CSi ca 1,7 liter per mil under normal körning... jag känner ingen som brukskör sin 6-serie, kanske för att det är en dyr bil att äga och köra och kanske för att det är en bil som bör återställas till nyskick och bevaras...

När det e dags att köpa bil till dig, så tycker jag att du ska titta på en bil med lite mindre motor... Köp en 318i eller 316i, det är en bil som räcker gott och väl för att ta sig fram och den är tillräckligt snabb för att kunna ha roligt i.... man behöver inte en snabbare bil än så med nytaget körkort... jag kan garantera dig att redan en 316i är mer än du kommer att kunna hantera och pressa... det blir bilen som blir begränsningen och inte föraren... sen i takt med att du får rutin på körningen och utvecklas som förare kommer de förhållandet att ändras... och då är det läge att byta ut bilen mot en vassare...

Köper du en bil som är för snabb redan från början, kommer du dels att förlora mycket pengar på högre driftkostnader och det skiljer mer än man vill tro mellan en bil på 100 hk och en på 200... sen finns en risk att du inte kan hantera bilen och försätter dig själv och andra i en mycket farlig situation...

Själv lånade jag ut min förra bil (en 525i) till en kompis, knappt två timmar senare så låg bilen i ett dike...

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
det blir föraren som blir begränsningen och inte bilen menar jag givetvis... fortfarande inte vaken... ;-)

be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
BMW_Jerry!
Köp inte denna bil!
Någonting är allvarligt fel, kollade upp denna på vägverket. Villket man alltid skall göra när man funderar på att köpa bil.
Nuvarande ägare har ägt den i två veckor, och bilen har haft 4 olika ägare under det sista året!
Detta tolkar jag som att när ägaren har kollat ordentligt på sitt nyförvärv har han konstaterat att det inte går att få ordning på den sålt av den för att få tillbaka sina pengar, och sedan har det börjat om med nästa ägare!

mvh

BLJ
tack för tipset bengt
Länk

va tror ni om denna då..jag vill att det ska va lite småfix så ja lär mig lite...är 318 dyr i drift
Linus.
Jo om du tycker det är kul att meka...det ena felet efter det andra. Själv gjorde jag misstaget att köpa sådana billiga bilar då jag hade nyttaget körkort och det slutade alltid med skroten, blev liksom meningslöst efter ett tag att repa den för dubbelt vad man gett för bilen.

Annar är 318, billig i reservdelar och bensin men dyr att försäkra, speciellt om du är under 25.

men bensinpumpen är det ett stort problem
Linus.
Vet inte hur den sitter, är bensinpumpen utanför tanken så är det lätt och inga prob kostar inte mycket på skroten heller. Sitter den i tanken så kan man få byta hela tanken med pumpen i för att det är svårt att få den tät.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag skulle råda dig att vänta några månder med att köpa bil, perioden jan - april så verkar bilarna ligga lägst i pris och då kan man få rätt fina bilar till låga priser... under sommar månaderna så är priserna högre då många vill ha en bil under sommaren...

Eftersom du bara är 15 år gammal så har du tid att vänta tills efter jul eller i varje fall tills oktober, november någongång då efterfrågan börjar sjunka...

Bensinpump är dyr att laga... jag har ett kvitto på att den förre ägaren har bytt bensinpump på min 318:

Bensinpump 1 865:-
Fäste 207:-
slangklämma 4:-
förbrukningsmaterial 15:-
arbetskostnad 720:-
==================
Totalt 2 811:-
Moms 703:-
==================
Att betala 3 514:-

Och det är som Linus säger inte helt tätt... det läcker lite bensin... jag har försökt få det tätt och det har blivit mkt bättre men det droppar ändå :-(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.