|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk är det här dyrt....vad skulle det kosta att fixa felet | |
| snälla kan någon svara | |
|
Kopplings cylinder/ cylindrar är nog en baggis men det faktum att den stått still i 3 år är nog värre... Så bra grundobjekt för en helrenovering bilen är ju med på listan bakom 3.0 coupé när det gäller drömbilar... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| ok....vad tror du det kostar att fixa kopplings cylindern | |
|
Håller med föregående. Skulle nog våga mig på en gissning att det är mycket mer än kopplingscylindern att laga. Om det är billigt och lönt att köpa beror nog också ganska mycket på hur mycket man kan meka själv. Ha också i beaktande att rost är dyrt att laga på denna modellen. Nya bakskärmar har jag hört här på forumet att de kostar 11500:- styck ! |
|
|
En ny (huvud)kopplingscylinder kostade till min 518 -87 cirka 1000:- vad jag kommer ihåg. Skulle tro att det ligger däromkring någonstans. |
|
| okej...min farsa kan meka en hel del...skulle vara kul projekt för mig..dvs om det inte blir alldeles för dyrt...kan ha sen som första bil | |
|
Så på din ålder Jerry ...No Offense men det där är INTE rättbil att börja med för mycket dyra delar och 70 talets BMW är int edirekt kända som varken "skottsäkra" eller rostfria.... Skulle nog råda dig till en E28 eller E30 i samma prisklass i stället; tämligen lättmeckat, mycket delar på skroten/Biltema. Annars är en E24 en underbart vacker bil från en (snart) svunnen tid ( M635CSi eller Porsche 928.....vilka bilar..) MEN en bil som den i annonsen kräver troligen en helrenovering inkl hel lack och förmodligen svetsas en del....så minst 25 000:- på att få bilen i ett anständigt skick det är bara synd och skam och fixa till den så den rullar och sen "köra ihjäl" den... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Måste säga att det är det lägsta priset jag sett på en 6-serie, nästan gratis ! Många gånger är det ju så att man får vad man betalar för... Vet dock inte hur denna bilen är så jag ska inte säga för mycket. Ring och hör efter om du är intresserad så får du lite mer info att ta ställning till. Det är ju en kul bil... :-) |
|
| ska prata med farsan sen....gasar-magnus jag vet att det inte är rätt bil..kan ju sälja den efter renoveringen men det skulle va kul att ha når projekt | |
|
Visst kan man sälja efter renovering men då blir det garanterat en förlust affär. Vågar nog påstå att man aldrig får tillbaka vad man lagt på en bil i reparationer. Jag hade inte vågat. Köp en E28 528 istället. Inte heller någon jättebillig att äga bil men då får du å andra sidan en fungerande bil för 10-15000. |
|
| om man vill ha mycket prestanda för ca 30000 vad ska man ta då | |
|
Gör som jag och köp en 525i från -91 och framåt. 190hk orginal och drar under litern. :) |
|
| errku är det efter år 91- den har 190hk | |
|
För 30 000:- och om vi snackar BMW hade jag tveklöst köpt en M535i från 1985-1987. Men du behöver ju inte köpa den finaste du kan hitta om du ändå bara ska köra skiten ur den... *skrattar* Tycker synd om många av dom bilarna med tanke på vad de fått utstå. |
|
| hehe ne jag ska inte köra skiten ur dem....fst de ju klart ibland måste man gasa...men bmw håller ändå rätt bra | |
|
Japp, från och med -91 är det 190hk i 525, istället för 170. 535 finns ju såklart också, men den är ju dyrare på alla sätt o vis. |
|
|
Nu är jag kanske en lite väl spydig moralgubbe, men med lite ironi... du har ju några år till på dig innan det är dags för bil så då kanske du kommit på att en bil med en sju-in-i-helvetes massa hästkrafter inte är allt. Köp annars en Volvo 240 turbo om du vill gasa och låt en fin BMW istället få leva lite längre!!! Lycka till när det blir dags !!! |
|
| har 525:an bra drag | |
|
RacerMartin har verkligen förstått att en bil med sju-in-i-helvetes massa hästkrafter inte är allt, så han puffar runt med 100hk under huven. :) Om möjligt ännu mera ironi ;) |
|
|
bmw_jerry, kolla modellguiden här på autopower. Där står det följande om 525i (1991 och framåt) 192hk 0-100: 8,6, Toppfart: 230km/h 13 år gammal bil dock, så siffrorna stämmer nog inte till 100% längre, men bra drag är det nog ändå i bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.