|
|
|
|---|---|
|
Hej! är nybliven ägare till en 330 coupé (vilken bil!!!!) dock trilskas centrallåsningen, passagerar dörren låses upp bara ibland. Man måste öppna och stänga några gånger för att "knappen" skall åka upp, dock funkar låsmotorn varje gång men...... vad kan vara fel?? | |
|
Hej topasblå: Jag har samma symptom på min "nya" bil, vilket är en 330 Ci-01, Topasblå! Hade för övrigt samma problem med min förra E46:a, en 323 Ci-00. Den var förvisso svensksåld, men BMW tog reparationen på goodwill, de fick bya hela låsenheten, för det verkar som om allt sitter i samma enhet (lås, ruta och dörröppning). MVH Tobias |
|
| Ok! får väl höra vad verkstan säger.. hoppas att det inte blir för dyrt. Snygg bil du måste ha förresten :) | |
|
Du som har erfarenhet av både 323 - 330, vad tycker du är det stor skillnad i kraft?? Jag har inget att jämföra med direkt då min förra bil var en 518 -88. Har bara ägt min 330 i en dryg vecka. Var ute och körde en sväng igår kväll, hittade en raka och drog på, måste säga att jag blev glatt överraskad då den drog väldigt rappt upp till 220.. sen tog rakan slut men..... |
|
|
Tjena, jag har samma problem som dig. Fasst Mitt C-Lås Fungerar bara när det är fucktigt ute! Men då fungerar det bara att öppnadörrarna sen Ibland när man ska låsa upp fungerar C-låset. Men nu verkar det helt lagt av! Mycket märkligt. |
|
bmw320cab |
Tjenare hade samma problem på min gamla 328Ci-99á e46 och när jag var på bmw med den så "slog" han med handen på handtaget så ploppade låset upp.. dvs jag hade ingen garanti så jag ville inte kosta på mig att byta hela låset och sedan funkade det perfect... men det är tydligen ett känt problem.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.