AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.205

Vad betyder tjejkörd?

Vad betyder egentligen tjejkörd? Har sett det i flera annonser nu.
Om någon skulle köpa min bil så skulle tjejkörd betyda, ganska buskörd men välservad och välvårdad.
Om det skulle gälla min kompis Sanna så skulle det betyda repade fälgar, surkörd, oservad, upprostade bakbromsar och skitig ut- och invändigt.

Så vad betyder det egentligen?
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Riktigt dåligt säljargument. Meningen är väl att försöka framhålla att bilen har blivit körd lugnt och fint. Precis som du säger kan
det dock betyda precis tvärtom.

Sen mår en bil bra av att gasas lite. Den skall inte slököras.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Att bilen ska vara 'tjejkörd' antar jag säljaren menar, att den är lugnt och sansad körd, ej buskörd som av en 18-åring kille med färskt körkort.
Dock skulle jag passa mig för en bil som är 'tjejkörd' av den anledningen att de troligen inte sköts på bästa sätt, dvs. inte servas, tvättas lika ofta som om en kille hade ägt bilen. Sticker väl ut hakan lite med den uppfattningen men den står jag för. Så det du skriver LG om din kompis Sanna ligger det nog mycket i... ;)

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Jag tror det betyder sliten koppling ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
För en stunds underhållning...
Gör så här: Gå in på blocket.se och skriv in tjejkörd i sökfältet.

elpe300
Smårepig och slut kopplinng :).......................
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Antigen lung körd eller slut i kopplingen eller, jaha! ska man byta oljan i motorn!!! :-)

Mvh Abbe

Länk
D-diddy
avtryck av en handväska på taket vid förardörren, där tjejen ställer handväskan för att rota efter bilnyckeln... ;D
David,

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Jag har alltid trott att det betyder att makeuppspeglarna i solskydden måste bytas eftersom dom fått utså slitage motsvarande 35000mil.

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
-BeeMWe-
Det betyder att stolen har fastnat i framskutet läge max och att ratten är helt nött på "kvart i två" varav backspeglar och innerspegel fortfarande är oanvända och har skyddsplasten kvar.

AKUS
haha på tal om tjejkörd...Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.