|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag gav mig på att byta belägg och backar på min 740i idag. Allt gick okey, trodde jag. Nu är det så här, bromsarna fungerar men parkeringsbromsen gör det inte. Det verkade som om den tog första ggn jag tryckte ned pedalen men sen var det inget motstånd i den vid påföljade försök. Måste man spänna parkeringsbromsen? Isof är det vid den lilla kugghjulsgrejen vid backarna eller någon annanstans. Eller ska den justeras automatiskt bara ovanstående grej är satt åt rätt håll? Är nämligen inte helt 100 på att den hamnade åt rätt håll på båda sidor. | |
|
Ber om ursäkt för en ev onödig post. Är det samma tillvägagångsätt som på E39? Isof hittade jag en annan tråd som beskrev det. |
|
|
Det är kuggkransen som skall spännas först och främst, men viktigt är att börja med att släppa efter uppe vid spaken, det sitter en justering för varje vajer under damasken till spaken. Kuggkransen kan du justera utan att ta bort skivan, det går att pillra genom hål i skivan. Du ska först spänna så mycket det går, släpp sedan x antal kugg (har för mig att det är 10-12) Efterjustera sen vid spaken så är det klart. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Det är samma som på E39... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Tackar så mycket för tipsen! Ska ut å skruva lite igen nu, har ju slutat regna. =) | |
|
Har fixat till det nu. Nu tar även parkeringsbromsen som den ska. Men jag hittade inget sätt att spänna vajern vid pedalen. Kanske bara går på dem bilar som har HANDbroms inte parkeringsbroms? Om någon känner till var man kan justera parkeringsbromsvajern på E38, förrutom vid kuggkransen, så får ni gärna tipsa om exakt var. Lite tråkigt bara att huvudsyftet med bytet var att jag hade gnissel i bakvagnen och jag läst till mig på div forum att det i många fall är slita bromsbackar. Så var det inte i mitt fall men nu har jag i alla fall fräsha belägg och backar. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.