|
|
|
|---|---|
|
Varje gång jag svänger höger gnisslar det friskt i ratten, har hört att fler har samma problem, är det någon som vet hur man botar denna sjukdom ?? Först gaaaasa...sen bromsa... | |
bmw320cab |
HEhe det har jag med.. kan låta riktigt JÄV**GT ibland. man tror att ratten skall lossna... vad felet är har jag ingen aning om... |
|
Det ät pinnen som tutan har, den går mellan ratten och rattstången. Gör som så att du tar loss ratten och smörjer med lite kopparpasta på tappen och i spåret på ratten så brukar det tystna. Gjorde det på min igår och har inte hört nått än. Lycka till/Berbel |
|
|
Är bra på att stava ser jag:) Ät=är |
|
TobbeBMW |
svårt att plocka bort tutan/ratten om man har Airbag?? Jag menar, men vill ju inte ha en krutladdning i fejset när man håller på, lär man nog skita ner sig rätt duktigt :-) |
|
1. Koppla bort batteriet, låt vara bortkopplat i 45 min. 2. Lossa fyra torx på baksidan av ratten för att få loss airbagenheten. 3. Lossa kontakterna bakom denna. 4. Lossa den stora bulten som håller fast ratten. (22 mm om jag inte missminner mig) 5. Lossa ratten. 6. Smörj med kopparpasta på pinnen och kontaktringen. 7. Montera tillbaks alltihop. 8. Sätt nyckeln i tändningsläge, därefter koppla in batteriet (så du inte behöver sitta bakom ratten när du vrider om nyckeln). 9. Njut av tystnaden. |
|
|
Har ett extremt irriterande gnissel från ratten (tror jag, svårt att riktigt lokalisera det). Det är inte där hela tiden utan ibland bara på raksträckor, ibland hela tiden, ibland när man bara svänger vänster, ibland höger, ja ni fattar. Jag står inte ut! Vad kan det vara för något? Kan det vara det Crisse beskriver här ovan? Jag har en E46, den beskrivningen gäller väl E36? |
|
|
Har haft liknande symptom på en e34 för några år sedan. Det visade sig vara ledningen till airbagen. Den ser ut som en spiralfjäder. Detta utförande beror troligast på att det måste vara konstant kontakt till airbagen. En släpkontakt till den kan vara lite vanskligt. Det uppstod ljud när den vidgades eller stramades åt, beroende på vilket håll man styrde. Mvh Danne. Funduro |
|
| jaja, men är konstruktionen likadan på E46? | |
| Även min ratt gnisslar, låter som om man hade ett fågelbo med fågelungar i ratten... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.