|
|
|
|---|---|
prock |
hej , jag ska ta bort min kofångare bak på min e30 årsmodell 84. Har en bakkjol från stora gamla m-paketet jag ska montera. Har kollat lite under bilen och i bakluckan. I bakluckan sitter det två muttrar som kommer från kofångaren , men sen under sitter det oxå två armar för kofångaren , är det där man ska lossa på den ? Såg oxå att man kan ta bort den svarta listen som satt med clips , men såg i något inlägg att det var osmart att göra det. Sen oxå fråga när man monterar bakkjolen , ska den bara fästas bakom kofångaren eller hur går det till ? tack för svar |
prock |
jag fick bort kofångaren iaf , men jag förstår inte riktigt hur jag ska sätta på bakkjolen. Nån som kan ge tips ? |
|
Den skruvar du fast på framtidan på kofångaren sen sätter du den svarta gummilisten över. Mvh |
|
prock |
Okey tess , så jag tar bort den svarta listen som sitter med clips o sen skruvar dit spoilern där imellan o sen sätter tbax den svarta plastlisten ? igår tog jag bort själva armarna som kofångaren sitter i , det kanske man inte behövde ? |
|
Jag krabbade med lite me kofångaren bak, kommer inte riktit ihåg hur jag fick loss den. Kjolen kläms precis som Teres säger mellan kofångaren och gummilisten. Gummilisten och de svarta gummikuddarna som sitter tryckta mot skärmkanten är anorlunda ifall bakkjolen sitter där. De vanliga listerna och kuddarna som du har nu går ganska bra att använda, man får modifiera lite. Vill du ha de rediga grejerna är det bara att köpa av bmw. MVH |
|
prock |
ja bakkjolen går in vid hjulhuset ibak där. Det vill inte riktigt passa sig där , nån som har en bild eller så på hur ni har gjort ? |
prock |
jag undrar oxå , ni som har gjort detta , har ni varit tvingade att skära i gummi grejerna som kofångaren går in på sidan i ? vore tacksam för snabb hjälp , gärna lite instruktioner |
prock |
alltså dom där original klipsen är för korta för att få på igen , när man har kjolen emellan kofångaren och den svarta gummilisten , så är dom för korta för att få igenom ? Det var väl så man skulle göra ? |
| prock: Originalclipsen är jättesvåra att få i igen när du har kjolen emellan. Men det går! Du får ta en stabil skruvmejsel att bända i dem med. Det fungerade för mig. | |
prock |
Carl L: När man har tagit o satt i med clipsen , det blir lixom inte helt tätt mellan kromfångaren och listen ändå Kan man försöka täta med PL 400 lim ? |
| prock: Fick du med någon gummilist till bakkjolen? Det är nämligen inte riktigt samma list med och utan kjolen. | |
| Det finns även ett gummi mellanlägg som ska monteras mellan den svarta breda listen och kjolen.Kostade ca 70 kr hos Bmw har jag för mig. | |
|
Det bästa är att köpa både gummilisten samt gummikuddarna av BMW om man har orginal, de är speciella då M-Technic kjolen sitter där, tror även att man kan köpa andra klips, dock går det med orginal, jag använde mig också av en Skruvmejsel precis som Carl L. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.