AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
910

Instalation av Alpine cha-s634

ne
8
nenic
328i-00
Har köpt en alpine växlare, men vet ej hur jag skall installera den i en 328, 00´. Bilen är utrustad med business rds kasett och lila nav., båda ligger i bagaget på vänster sida.

Jag har växlaren, 1 soundlinx (BMW01alp) och Alpine KCA-130B Ai-Net/M-Bus adapter.

Skall man behöva dra en ny kabel från kasettspelaren i mittkonsolen eller räcker det med att man koppla den i radio enheten eller navigationen i bagaget.

Saknas det något????????

Jag har kollat alla länkar men blir inte klok på instalationen.

Mi
31
Micky
528iA Touring-99
Hej! Jag har monterat alpine-växlare i min 528 touring med proffessional-stereo och navi i och det funkar perfekt.
Jag vet ej om det är samma anslutningar i bak på proffessional och buissness stereoenheterna men är det samma så är det enkelt då gäller detta:
Du behöver 1st Alpine-växlare CHM-S630,1st kabel mellan stereo och adapter (10pin+6pin),1st strömkabel (3pin),1st kabel mellan växlare och adapter,1st adapter.
MONTERING:10pin in i stereo andra änden 6pin in i adaptern,3pin in i adaptern(andra änden går du på direkt på den 17 poliga kontakten bak på stereon RÖD STIFT 9 ström,BRUN STIFT 15 jord,VIT STIFT 7 databusskabel)
Och till sist växlar-kabel mellan växlare och adapter.
Har du redan 3pin kontakten fördragen kan du använda den istället.
Har du rätt växlare?Du skrev i rubriken på inlägget CHA-S634!

Mvh
Micke
ne
8
nenic
328i-00
Hej Micke,

Tack för svaret, ja min växlare heter CHA-S634, med MP3. Jag har alla kablarna förutom den med 10pin som går i stereon och 6+3 pin i adaptern. Vad heter kabeln och var kan man köpa den?

har för mig skillnaden mellan 630 och 634 är just MP3 kompabilitet i övriga samma växlare

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Mi
31
Micky
528iA Touring-99
Det är kabeln som går in i stereon som är 10 polig i ena änden och 6 polig i andra änden och skall in i adaptern.
Den 3 poliga kontakten är strömkabel (röd och brun+ en vit som är databusskabel och den skall också in i adaptern och det är den andra änden på den kabel som du kopplar in på de befintliga kablarna som kommer från den 17 poliga pluggen bak på stereon.
Fick du inte med allt kablage när du köpte växlaren?
Jag köpte min växlare på ECP och den var komplett med allt kablage.
Du får höra med nån som säljer Alpines växlare.

Mvh
Micke
ne
8
nenic
328i-00
Hej Micke,

Tack för tipset, har mailat till ECP kanske dom kan hjälpa mig, men skall även ta kontakt med alpine direkt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.