AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.087

Mekonomens framskärmar?

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Hur är kvalitet och passform på dom framskärmar som Mekonomen säljer? Finns det bättre alternativ?

BMW tog 1655:- för en skärm till en E28:a, så det känns ju inte helt aktuellt....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Jag köpte från en firma här i Umeå,Autoparts(748kr)....Inte en helt hundra passform...Vill du ha en korrekt passform så finns "skrotenalternativet" eller originalhandeln..

Mekonomen har jag aldrig kollat iofs.

Tyckte inte heller att 1700kr var ett ok pris.

Har inte lyckats hitta en framskärm med perfekt passform i tillbehörshandeln...
Men jag ville snåla lite så det blev det billigare alternativet med lite sämre passform trots allt...

Syns ej på lite längre håll och med "lite justering för hand" blir det säkert godtagbart(bytt på högersidan o skall snart byta på vänstersidan),tydligen så är inte pressverktygen lika överallt,kommer kanske från skrotade pressar från originalleverantörer? ;)
Lite större glipor blir det o ej helt perfekt i alla veck och skrymslen...men,men..

Mvh Janne.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag fixade en framskärm till min förra 520 från Finland, perfekt passform, men det som är vanligt med pirat skärmar är att de är mjukare, alltså har tunnare plåt!

//mvh Simon
Köpte skärm på PCS/ mekonomen till ett annat bilmärke Passformen och allmäna kvalitetskänslan var mkt låg. Slarvigt på ngt sätt.

Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Kolla annars med www.bildelsimporten.se

Dem tar enligt min tidning 2003 675 med eller utan hål per sida.

MVH
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej igen!

Det var från Bildelsimporten jag köpte skärmen till högersidan på min M535:a....Inte heller 100 i passform...Men det beror ju på vilka krav man har..
Jag bytte på den sidan för ett par år sedan..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.