|
|
|
|---|---|
| Tjena. Föra helgen skulle jag byta fjäderbenslagring på min 325:a. Hade köpt en komplett sådan på mekonomen men märkte till min stora förvåning att den INTE passade på min bil. Alltså dom tre skruvarna som man fäster i bilen stämde men inte själva tallriken som sitter mot stötdämparen. Jag undrar om någon har bytt det här på sin e-36a. Tacksam för snabba svar | |
|
Det skilljer i produktionen mellan tidiga 92:or eller sena 92:or. Den lagringen dom säljer på mekonomen är till den senare så det du ska göra är att beställa nya fjäderskålar på Bmw till den senare produktionen så ska det passa. kostar ca 60:- /Styck Håller på med samma sak med tjejens 325:a. Monterar ett Väghållningspaket för den nyare produktionen på en äldre bil. Lycka till! Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Tack för det snabba svaret. Hur ser din fjäderskål ut upptil då (den gammla moddelen) min är bra mycket störe i diameter samt att lagret är av en helt annan typ, dessutom så ser man inte lagret som man gör på den nyare moddelen. Är rädd för att jag inte har orginal som sitter på min bil för att hela fjäderbenet är av märket bilstein alltså stötdämparen + nedre skålen, sen så är märket på fjädern ac zhnitzer Mvh perra |
|
|
Nu (i går) var jag in på bmw i gävle och frågade om dom hade fjäderbenslagring fram, till dom tidiga 92:orna. Fick till svars att det bara fanns en sort. Kan man beställa såna från nätet någonstans. Snart vet jag inte vad jag ska göra har lagat "lagringen" provisoriskt så det går att åka med den iallafal. |
|
|
Fjäderbenslagringen finns bara i en sort men det är övre fjäderskålen som du ska byta. Vet ej hur mina grejjor ser ut. Dom kommer på tisdag. Hör av mig med rapport då. Kolla på mekonomen dom har samma grejjor till ett bättre pris. Vet ej om Motornord har på nätet. Bara o kolla..... Mvh BJÖRN Länk |
|
| Så köper man den nya moddelen på lagring och kompleterar med tallriken så passar det alltså? Om jag förståt dig rätt. | |
|
Precis! Har precis monterat mina grejjor nu. Nya modellen på lagringen plus en lite bricka med tillhörande packning på den nya talriken så funkar allt perfekt! Bricka och packningen fixar du på Bmw för 50 spänn. De nya "lagerpaketet" Ska inte se likadant ut som det gammla dvs inte lika kompakt. Mvh BJÖRN Länk |
|
|
Okej, tack för hjälpen. Då ska jag beställa det i morgon från bmw. Mvh perra |
|
|
Var till bmw nu men deras fjäderskål pasar inte på min fjäder. Min fjäder är plan upptill och deras skål har en grop där fjädern slutar. Hade din en sån dår grop eller var den slät? Du har inge nummer på delarna? Måsta ha hjälp fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.