|
|
|
|---|---|
|
Eftersom de gamla originalbrickorna kom bort, satte jag dit ett par med _nästan_ samma dimensioner. Samma tjocklek och innerdiam men liiite större ytterdiam så de täcker "oljehålen" en aning men absolut inte helt. Gör detta något? Jag kommer inte ihåg om standardbrickorna täcker, de kanske de ska för att vinkla flödet? Visst, lite "grottmek" över detta men man tager vad man haver =) Bilen går bra men jag vill helst slippa byta kam/vippor (eller mer!) om en månad ;) | |
| Lite av en chansning att köra med dom brickorna. Har du tur så får den tillräckligt flöde/rätt vinkel men har du otur så försämrar du smörjningen... Säkrast att använda rätt grejer självklart. | |
|
Okej! Ska se om jag kan få ordning på det utan att byta bultar.. men jag måste veta om hålen ska vara helt fria! Någon som vet? Glömde säga att det handlar om m20-motorn.. |
|
| Kan du inte bara fila av brickorna lite? | |
|
Dom hålen har väl ingen funktion alls förutom mellan kamlager och vipparmsaxel? Kolla på vipparmsaxlarna så ser du nog att det inte finns nåt motsvarande hål i dom. /Per |
|
|
slipa brickorna TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Tjena! Jag kollade efter igårkväll och det verkar som Per hade rätt, de leder bara ner till vipparmsaxlarna. Frågan är varför de finns där... menmen, jag låter de vara iaf =) |
|
|
Det är för att bmw borrar ett hål mellan vippaxeln och kamlagringen o det går ju inte om man inte borrar de aktuella hålen samtidigt. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.