AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
577

Drar sämre ibland

Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Var och köpte en 535 -90 igår, då gick den som bra men den kändes ju litet slöare än E28an ja hade innan men vilken komfort om man jämför.
Men då till problemet, ibland då man accar då känns "tröskeln" som kommer då orken kommer, men ibland känns den svagare vid samma procedur och ja har ingen aning om vad som kan vara problemet. Känns ju lite trist då man köpte bilen igår. =/
Någon som vet vad som kan vara felet? Motorn låter bra och går bra i övrigt.

MvH Björn
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Bränslebrist? Kolla bränslefiltret.
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Det var inte dåligt med bränsle iaf, men filtret skulle de kunna vara måste kolla så man kan köra lite.

MvH Björn
Min 535-88 gör exakt likadant + att den liksom rycker i tomgång men man ser ingen skillnad på varvräknaren.

funderade också på om det kunde vara filtret alternativt att nån/några spridare börjar bli otäta
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Jag vet inte om det stämmer,men vad jag har hört så e de många som har haft det problemet med 535 orna,det e enligt dom ett standard fel i programmeringen i styrboxen.
Det ska gå o CHIPSA bort så att tvekningarna försvinner.

MVH
M-ogge
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Standard fel? Ja då är de då inte bara min bil och de känns ju som skönt, försvinner felet om man chippar bilen då?

MvH Björn
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
En del påstår det,ring motornord eller nån annan tex Unichip o kolla,
förklara problemet för dom o hör vad dom säger.JAg vet inte till 100% om det stämmer
men det e vad jag har hört iallafall,från många håll,så det borde ju finnas nån substans i det.
E det ingen annan här på forumet som har en 535a som vet eller fått det gjort?

MVH
M-ogge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.