|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då har man nyss kommit tillbaka till jobbet med nya bilen. Det blev en Z3 2,8l -97 gått ca 7200mil ljusblå, riktigt fin i lacken. Ser nästan ny ut. Gav 145000:- Lite skumt att åka så liten bil (hade en vectra innan) men ojoj så kul. Har nu två frågor att börja med 1, Vad ska det vara för bultmönster samt et på fälgarna för att det ska passa och se snyggt ut? 2, Går det att få tysy på en knarrande kopplingspedal? Har bara bilden på annonsen men den får duga så länge för er som är intresserade Länk | |
|
1:an har jag tyvärr ingen större koll på, men 2:an kan du fixa med lite smörjning. Om du tittar in i pedalstället så ser du ganska fort hur den är ledad, så kan du smörja lite i lederna för att få bort ljudet. /eFx |
|
|
Lite små fälgar. 120X5 Et 45 om jag inte minns fel. Mina 19" går rakt på om du är intresserad? MVH |
|
| Grattis till kötet! | |
|
Grattis till bilen. Du har uppgifter i din instuktionsbok på vilket ET fälgarna har. Har för mig att det är 42. Har själv bytt till nya fälgar, det blev 17" med ET 35. Hans |
|
|
Lösningen på nummer två är precis som Efx skriver lite silikonspray på rätt ställe. Följ kopplingspedalen uppåt och försök pricka rätt. Det är dock inte helt enkelt att komma åt. Minns själv en övning som innefattade ligga snett på rygg över förartröskeln med ficklampa i munnen och en fickspegel i ena handen samt sprayburk i den andra. Resultat nu när du påminner mig är dock att den har varit knäpptyst senaste året :-) Efx, jag förstår att abstinensen är total så mycket som du hänger här, dags för en ny M-coupé snart? /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
|
Den är högt över det normala beijnoff..... :) /eFx |
|
| WeEeE länken funkar itne...har du någon annan länk | |
| ljusblå? som baby blå alltså? har faktiskt alldrig sett en Z3 i en sån färg. vore kul med lite bilder | |
| WeEeE: för resten, lägg gärna bilen på www.z3roadster.net/home_sweden även om du inte än har bilder. | |
| Ska putsa upp bilen och försöka knäppa lite schyssta bilder. Återkommer med länk. Den gamla var till anonnsen och den är nog borttagen nu. | |
|
Färgkod 326?. Länk Kul sida med lite info. Hans |
|
|
Nej snarare färgkod 335 Estorilblue Gör sig bra enlig mig iaf. |
|
|
WeEeE: Jag hann se annonsen du länkade till högst upp tidigare när den fortfarande fanns online. Tyckte det såg ut som atlantablå (färgkod 306): Länk Snygg färg hur som helst :) Färgens namn står annars i motorrummet i din bil! /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.