|
|
|
|---|---|
|
Vilket är att föredra? För och nackdelar? | |
|
viken generation, SMG 1 lär ju inte va så vass, jämfört me 6-manuell...men SMG II lär ju va grym..... MVH Philip |
|
|
Provkör LÄNGE och även i stan med lite parkeringar åså så får du se om du gillar SMG II (om det är E46 vi snackar om). |
|
|
Det är smg 1 som är aktuellt. |
|
Steffe |
Jag tycker du skall fundera på hur du skal använda bilen. Har haft både med och utan. Jag föredrog utan dvs manuell. Smg är ingen racelåda thats it. Du kan köra betydligt hårdare med en manuell på tex bankörning där faktiskt smg är en stor besvikelse. Ferraris lådor, gamla 355 som nya 360 växlat mkt snabbare. Lycka till! |
|
När det nu är SMG I som vi pratar om är det helt klart manuell som är det som du skall ha. Som johann säger ovan skall II:an vara en dröm. F.ö. anser jag att automat och farthållare inte hör hemma på "The ultimate driving machine" den är till för att köras i alla lägen. |
|
|
Nu sa jag iofs inte att det var som en dröm men för en del är den nog det. :) Farthållare är bra för körkortet. :) |
|
|
Som jag tidigare nämnt var det inte länge sedan jag fick uppleva SMG II in action och jag tycker faktist att det inte alls var dummt. Jag har förespråkat manuell låda tidigare pga SMG lådorna har varit lite för långsamma och oexakta men de börjar arta sig. Jag håller med tidigare inlägg. Testa noga innan. Felix Icq#133904233 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.